ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

هشدار TD Cowen: لابی‌گری شرکت‌های ارز دیجیتال، تهدیدی برای کل این صنعت

2024/06/11
11:32
49

شرکت سرمایه‌گذاری TD Cowen بر اساس پیش‌بینی‌های خود از روند قانون‌گذاری، احتمال بروز اختلال در صنعت ارز دیجیتال را مطرح کرده است.

این صنعت در مسیر تصویب قوانین مربوط به استیبل‌کوین‌ها در پاییز سال جاری و مقررات گسترده‌تر بازار رمزنگاری در دو سال آینده قرار دارد. با این حال، گزارش جارت سایبرگ، تحلیلگر سیاست‌های مالی و مسکن در گروه تحقیقاتی TD Cowen واشنگتن، هشدار می‌دهد که تغییر ماهیت قوانین از منافع کل صنعت به سمت منافع شرکت‌های خاص، می‌تواند مشابه آنچه در صنعت شاهد بودیم، کل این حوزه را با چالش جدی مواجه کند.

این گزارش اشاره می‌کند که صنایع مختلف معمولاً با حمایت لابی‌گری هماهنگ، هنگام پیشبرد برنامه‌های قانونگذاری خود متحد می‌شوند. اما هنگامی که کنگره توجه خود را به یک صنعت خاص معطوف می‌کند، شرکت‌های فعال در آن حوزه شروع به تمرکز بر قوانینی می‌کنند که به صورت فردی به نفع آن‌ها باشد. این امر، قانون‌گذاران را مجبور می‌کند تا درون آن صنعت طرف انتخاب کنند و در نتیجه، روند کلی پیشرفت صنعت را تضعیف می‌کند.

سایبرگ خاطرنشان می‌کند که چنین انشعابی و اولویت‌دهی به منافع شخصی پیش از منافع کل صنعت، پیش از این در صنعت حشیش نیز رخ داده است. این صنعت که زمانی در تلاش دوحزبی برای اعطای اختیار قانونی کردن ماری‌جوانا به ایالت‌ها متحد بود، با گنجانده شدن منافع خاص در لوایح پیشنهادی مربوط به حشیش، تلاش‌های لابی‌گری خود را تضعیف کرد.

سایبرگ در این گزارش تاکید می‌کند که «هدایت این روند از قوانینی که قابل تصویب نیستند به قوانینی که به نظر می‌رسد تصویب خواهند شد، در حال حاضر بزرگترین چالش صنعت ارز دیجیتال در واشنگتن است. شرکت‌ها ممکن است تصمیم بگیرند که لایحه استیبل‌کوین ضروری نیست یا به رقبای آن‌ها بیش از حد سود می‌رساند. این موضوع می‌تواند لایحه استیبل‌کوین را در سال جاری از ریل خارج کند و در نتیجه، لایحه ساختار بازار را در سال ۲۰۲۵ از نیروی محرکه بیندازد.»

وی همچنین افزود : «ما بر این باوریم که خطر پراکندگی مطالبات صنعت برای لایحه ساختار بازار نیز وجود دارد، چرا که شرکت‌ها می‌توانند از آن برای لغو اقدامات اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) یا دیکته کردن نحوه تنظیم توکن‌های خاص استفاده کنند. اختلاف نظر در این زمینه کار را برای قانون‌گذاران برای نتیجه‌گیری در مورد اینکه لایحه هنوز برای تصویب آماده نیست، بسیار آسان‌تر می‌کند.»

لازم به ذکر است که مجلس نمایندگان در ۲۲ می، لایحه «نوآوری مالی و فناوری برای قرن بیست‌ویکم» (FIT21) را تصویب کرد. این لایحه در حوزه ارز دیجیتال شامل قانون‌گذاری برای استیبل‌کوین‌ها و مبارزه با پول‌شویی می‌شود.


منبع : The block