ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

فین‌تک Kima با ۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مشترک بلاک‌چنج و مسترکارت، به دنبال اتصال امور مالی سنتی به دنیای دیفای است

2024/06/12
17:18
50

شرکت فناوری مالی (FinTech) نوآور، Kima، موفق به جذب ۵ میلیون دلار سرمایه در مرحله پیش-خرید از طریق ترکیبی از سهام و توکن شده است. این جمع‌آوری سرمایه، مجموع منابع مالی Kima را به ۸ میلیون دلار رسانده و نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی فزاینده‌ی سرمایه‌گذاران به راه‌حل‌های نوآورانه‌ی این شرکت است.

بلاک‌چنج، یک شرکت سرمایه‌گذاریِ متمرکز بر بلاک‌چین، به همراه آزمایشگاه نوآوری FinSec، که شتاب‌دهنده‌ی تحقیق و توسعه‌ی غول پرداخت مسترکارت به شمار می‌رود، رهبری دور سرمایه‌گذاری سهام را برعهده داشته‌اند.  علاوه بر این، سرمایه‌گذاران برجسته‌ی دیگری همچون Outlier Ventures، Big Brain Holdings، Castrum Capital، Kangaroo Capital و Maven Capital نیز با مشارکت در دور تامین مالی توکن از Kima حمایت کرده‌اند.

Kima در حال توسعه‌ی یک پروتکل تسویه غیرمتمرکز مبتنی بر وب ۳ است که پلی میان خدمات مالی سنتی، مانند حساب‌های بانکی با پشتوانه فیات و کارت‌های اعتباری، و ابزارهای نوظهور امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ایجاد می‌کند. این راه‌حل منحصربه‌فرد، پتانسیل افزایش کارآمدی و دسترسی به خدمات مالی را برای کاربران داراست.

منابع مالی جذب‌شده قرار است برای جذب شرکای استراتژیک از جمله موسسات مالی، پلتفرم‌های پرداخت و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بین‌زنجیره‌ای، و همچنین تقویت بخش‌های تحقیق و توسعه، امور مالی و فرایندهای نظارتی Kima مورد استفاده قرار گیرد.

ایتان کاتز، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل Kima، در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «این دورهای تامین مالی، ما را در تحقق چشم‌اندازمان برای برقراری ارتباط یکپارچه میان سیستم‌های مالی سنتی و فضای بلاک‌چین، بر روی بستر بلاک‌چین، یاری می‌کند. این سرمایه‌گذاری به ما امکان می‌دهد تا اکوسیستم خود را ارتقا دهیم و گسترش دهیم و برای اولین بار، قابلیت همکاری واقعی بین اکوسیستم‌های مالی سنتی و دیفای را به ارمغان بیاوریم.»

جمع‌آوری موفق سرمایه توسط Kima، گواهی بر پتانسیل بالای راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک‌چین برای متحول کردن صنعت مالی است. این شرکت با اتصال دنیای امور مالی سنتی به دنیای دیفای، می‌تواند زمینه‌ی نوآوری و کارایی بیشتر در این حوزه را فراهم سازد.


منبع : The block