ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تمایل روزافزون فریلنسرهای جهانی به دریافت درآمد با ارز دیجیتال و استیبل‌کوین

2024/06/13
18:05
49

مطالعات اخیر حاکی از آن است که ۹۳ درصد از فریلنسرهای سراسر جهان علاقه‌مند به ادغام ارز دیجیتال و استیبل‌کوین در جریان درآمدی خود هستند. این مطالعه که توسط Zero Hash با همکاری Lightspark انجام شده، از طریق نظرسنجی از ۲۵۰۰ فریلنسر و پیمانکار در کشورهای ایالات متحده، برزیل، آرژانتین، مکزیک و امارات متحده عربی، نارضایتی گسترده آن‌ها نسبت به روش‌های پرداخت سنتی را نشان داده است.

دو سوم از فریلنسرهای مورد بررسی با مشکلات ناشی از مسائل مربوط به ارزهای خارجی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. نوسانات نرخ ارز و هزینه‌های بالای تبدیل ارز، پذیرش پروژه از مشتریان در کشورهای دیگر را برای آن‌ها دشوار می‌سازد. بر اساس این مطالعه، اکثر قریب به اتفاق فریلنسرها بر این باورند که دریافت دستمزد با ارز دیجیتال راه‌حلی برای این معضل است و این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا بدون محدودیت جغرافیایی و با مشتریان در سراسر جهان همکاری داشته باشند.

روی آوردن فریلنسرهای بین‌المللی به ارز دیجیتال برای پرداخت‌های اشتراک

بخش قابل توجهی از فریلنسرهای جهان، دریافت وجه با استیبل‌کوین را به جای ارز محلی خود ترجیح می‌دهند. این تمایل در کشورهایی مانند آرژانتین و امارات متحده عربی که بیش از ۸۰ درصد از فریلنسرها آن را انتخاب می‌کنند، از استقبال بالاتری برخوردار است.

علاوه بر دریافت دستمزد، فریلنسرها همچنین علاقه‌مندی خود را به استفاده از ارز دیجیتال یا استیبل‌کوین برای پرداخت‌های اشتراک نشان دادند. ۸۱ درصد از آن‌ها اعلام کردند که ترجیح می‌دهند یا حداقل خواهان این گزینه هستند که هزینه خدمات مانند نتفلیکس، اسپوتیفای و اکسپرس‌وی‌پی‌ان را با ارز دیجیتال پرداخت کنند. این علاقه در برخی کشورها نظیر امارات متحده عربی (۹۴ درصد)، آرژانتین (۹۲ درصد)، مکزیک (۸۹ درصد) و برزیل (۸۲ درصد) برجسته‌تر است.

این تقاضا ناشی از دو عامل اصلی راحتی و امنیت است. ۳۲ درصد از فریلنسرها ارز دیجیتال را راهی برای اجتناب از پیچیدگی‌های ناشی از تبدیل ارز می‌دانند. امنیت عامل دیگری است، چرا که نزدیک به یک سوم از فریلنسرها بر این باورند که ارز دیجیتال روشی امن برای دریافت پرداخت ارائه می‌دهد.

نیاز فریلنسرها به دریافت درآمد لحظه‌ای و نقش ارزهای دیجیتال

تمایل به دریافت دستمزد با روش‌های نوین، ناشی از مشکلات ناشی از کندی فرآیند پرداخت در روش‌های سنتی است. همچنین، کارمزدهای بالای مرتبط با روش‌های سنتی، فریلنسرها را به سمت ارز دیجیتال سوق می‌دهد.

این تحقیق نشان داد که تقریباً نیمی از فریلنسرها برای دریافت دستمزد خود زمان زیادی منتظر می‌مانند. یک سوم (۳۳ درصد) بین ۳ تا ۵ روز و ۱۵ درصد دیگر حتی مدت بیشتری منتظر می‌مانند. این تأخیر در دریافت درآمد، مشکل بزرگی برای فریلنسرها محسوب می‌شود. اکثر آن‌ها خواهان دریافت پرداخت‌های خود ظرف ۲۴ ساعت هستند و تقریباً نیمی از آن‌ها انتظار پرداخت‌های لحظه‌ای دارند.

این تأخیرها در پرداخت، جریان نقدینگی، ثبات مالی و توانایی فریلنسرها برای سرمایه‌گذاری مجدد در کسب‌وکارشان را با اختلال مواجه می‌کند و به طور کلی بر امرار معاش آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. در نتیجه، ارزهای دیجیتال با پتانسیل تسریع تراکنش‌ها، به یک جایگزین جذاب برای فریلنسرها تبدیل شده‌اند.

این ناامیدی صرفاً یک مسئله نظری نیست - بیش از یک سوم از فریلنسرهای جهان در حال حاضر با ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین، اتریوم یا USDC  حقوق دریافت کرده‌اند. بدیهی است که ارز دیجیتال نه تنها آینده‌ی مورد نظر برای پرداخت‌ها نیست، بلکه هم‌اکنون برای بسیاری از فریلنسرها به یک واقعیت تبدیل شده است.

گرایش شرکت‌های بین‌المللی به استفاده از USDC برای پرداخت حقوق کارکنان

یک بررسی مجزا که در مارس منتشر شد، از تمایل فزاینده‌ی شرکت‌های بین‌المللی به ارائه ارز دیجیتال، به ویژه USDC، به عنوان یکی از گزینه‌های پرداخت حقوق کارکنان خود حکایت دارد. این یافته نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال در حال نفوذ به نیروی کار جهانی هستند، هرچند ممکن است شرکت‌ها هنوز آن‌ها را به طور کامل برای همه‌ی تراکنش‌های خود به کار نگرفته باشند.

این مطالعه بیان می‌کند که «شرکت‌ها اغلب برای تسهیل تراکنش‌های برون‌مرزی، کاهش اثرات نوسانات نرخ ارز و بهره‌مندی از مزایای مالیاتی در حوزه‌های قضایی خاص، از ارز دیجیتال برای پرداخت‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند.»

در مقابل، به نظر می‌رسد شرکت‌های آمریکایی محتاطانه‌تر عمل می‌کنند و بسیاری از آن‌ها فعلاً از مشارکت در این ابتکارات مبتنی بر ارز دیجیتال اجتناب می‌ورزند.


منبع : Cryptonews