ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تولد یک نام جدید: Privado ID حاصل جدایی از Polygon Labs

2024/06/14
07:34
49

جدایی بخش "Polygon ID" از آزمایشگاه‌های Polygon Labs و تغییر نام آن به "Privado ID" نقطه عطفی در توسعه‌ی راه‌حل‌های امن و غیرمتمرکز برای مدیریت هویت دیجیتال به شمار می‌رود.

Polygon Labs اعلام کرد که راه‌حل مبتنی بر بلاکچین خود برای مدیریت هویت دیجیتال، با نام سابق Polygon ID، به عنوان یک نهاد مستقل با عنوان Privado ID به فعالیت خود ادامه خواهد داد. هدف از این جدایی، پاسخگویی به نیاز روزافزون به راه‌حل‌هایی برای مدیریت هویت دیجیتال است که قابلیت ادغام داده‌های درون-زنجیره‌ای و برون-زنجیره‌ای را داشته باشند.

Privado ID یک چارچوب مستقل از پروتکل است که بر بستر پروتکل Iden3 و Polygon ID بنا شده و اکنون آماده‌ی گسترش فراتر از شبکه‌های Polygon می‌باشد. زیرساخت فنی این راه‌حل با بهره‌گیری از تمرکززدایی و تعاملات خصوصی، فرآیند مدیریت هویت را ساده‌سازی کرده و موجب کاهش هزینه‌ها، پیچیدگی‌ها و ریسک‌های مرتبط با طرف‌های ثالث می‌شود.

آقای آنتونی مارتین، یکی از بنیان‌گذاران Privado ID، در این خصوص اظهار داشت: «بستر مدیریت هویت Privado ID افراد را توانمند می‌سازد و هزینه اعتماد را در تمامی صنایع کاهش می‌دهد. ما بر این باوریم که فناوری Privado ID با تأکید بر حفظ حریم خصوصی، کنترل کاربر و قابلیت همکاری، نحوه‌ی تعامل افراد، سازمان‌ها و سایر بازیگران در فضای دیجیتال را متحول خواهد کرد. این امر موجب کاهش هزینه اعتماد و خطرات ناشی از سرقت هویت، کلاهبرداری و اطلاعات غلط می‌شود. تعهد ما به باقی ماندن مستقل از پروتکل کاملاً با این ایده همسو است که داده‌های یکپارچه برای دستیابی به قابلیت همکاری بلاکچین و ارتقای تجربه‌ی کاربر ضروری هستند و هر دوی این موارد لازمه‌ی موفقیت وب ۳ به شمار می‌روند.»

از قابلیت‌های کلیدی Privado ID می‌توان به امکان مدیریت داده‌ها توسط کاربران اشاره کرد. این امر دریافت مستقیم مزایا و اطلاعات از برنامه‌ها را برای کاربران تسهیل می‌کند و در نتیجه، فرآیند تأیید انطباق، توزیع مشوق‌ها و تعامل با دارایی‌های توکنیزه را ساده‌تر می‌سازد.

تیم اجرایی Privado ID شامل آقای دیوید شوارتز به عنوان مدیرعامل و آقای آنتونی مارتین به عنوان مدیر ارشد عملیات است. همچنین آقای جوردی بایلینا و آقای ساندیپ نایلوال به ترتیب به عنوان مشاوران فنی و توسعه‌ی کسب‌وکار فعالیت می‌کنند.

Privado ID هم‌اکنون در حال همکاری با رجیستری تأییدیه‌ی Verax روی زنجیره‌ی Linea zkEVM برای ایجاد یک سیستم هویت چند زنجیره‌ای است. این مشارکت برای برطرف کردن چالش‌هایی نظیر مقاومت در برابر حملات سایبیل (ایجاد و نگه‌داری هویت‌های جعلی) طراحی شده است.

علاوه بر این، Privado ID در حال برقراری مشارکت‌های استراتژیک با نهادهای درون-زنجیره‌ای و سازمان‌های نهادی است. بر اساس این اطلاعیه، این شرکت برای ایجاد زیرساخت فنی چارچوب‌های هویت سازگار و قابل همکاری، با چندین بانک و مؤسسات خدمات مالی چندملیتی وارد مذاکرات مقدماتی شده است.

راه‌حل‌های هویت دیجیتال همچنین می‌توانند به عنوان اعتبارنامه‌هایی برای کنترل دسترسی به تراکنش‌های مالی مجاز عمل کنند که این امر می‌تواند استفاده از فناوری بلاکچین را در سطح سازمانی بیش از پیش تسهیل نماید.


منبع : Cryptobriefing