ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

لغو اتهامات فرار مالیاتی علیه مدیران ارشد بایننس توسط مقامات مالیات نیجریه

2024/06/14
20:32
46

سازمان درآمد داخلی فدرال نیجریه (FIRS) در یک چرخش غیرمنتظره، اتهامات فرار مالیاتی علیه مدیران ارشد صرافی ارز دیجیتال بایننس، آقای تیگران گامبریان و آقای ندیم انجر والا را لغو کرده است. این سازمان مالیاتی اکنون تمرکز خود را صرفا بر خود صرافی بایننس قرار خواهد داد.

آقای الکساندر اونوکوه، روزنامه‌نگار نیجریه‌ای نشریه Semafor، با استناد به بیانیه رسمی ارسالی از سوی نماینده آقای گامبریان، اعلام کرد: "سازمان درآمد داخلی فدرال (FIRS) اتهامات مطروحه را اصلاح و صرفاً به صرافی بایننس از طریق نماینده محلی آن ابلاغ نموده است. با این حال، اتهامات بی‌اساس کمیسیون جرائم اقتصادی و مالی (EFCC) علیه این افراد همچنان به قوت خود باقی است."

در ماه مارس، سازمان تنظیم مقررات مالیات نیجریه، بایننس و مدیران ارشد آن را به چهار مورد تخلف مالیاتی متهم کرده بود. این اتهامات شامل فرار از مالیات بر ارزش افزوده (VAT) و مالیات بر درآمد شرکت، عدم تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و معاونت در فرار مالیاتی به مشتریان می‌شد.

علاوه بر این، بایننس متهم به فعالیت بدون ثبت‌نام در سازمان درآمد داخلی فدرال (FIRS) و نقض مقررات مالیاتی این کشور شده بود.

در پرونده‌ای جداگانه، آقای گامبریان همچنان با اتهام پولشویی از سوی کمیسیون جرائم اقتصادی و مالی (EFCC)، نهاد مبارزه با فساد نیجریه، مواجه است. جلسه رسیدگی به این پرونده که در ابتدا برای ماه مه تعیین شده بود، به دلیل نگرانی‌های مطرح شده در خصوص وضعیت سلامت آقای گامبریان در زندان کوژه، به تاریخ ۲۰ ژوئن موکول شده است.

سخنگوی بایننس در مصاحبه‌ای اظهار داشت: «ما از اقدام سازمان درآمد داخلی فدرال (FIRS) در ابلاغ و ثبت اتهامات اصلاح‌شده که منجر به لغو اتهامات مالیاتی علیه آقای گامبریان شده است، آسوده خاطر هستیم. این رویداد بار دیگر نشان می‌دهد که آقای گامبریان فردی تصمیم‌گیرنده در بایننس نبوده و بازداشت ایشان برای حل و فصل مسائل با دولت نیجریه ضروری نبوده است. ما همچنان منتظر رأی نهایی دادگاه در این پرونده و تبرئه کامل آقای گامبریان هستیم.»

افزایش فشار بر دولت نیجریه

در هفته‌های اخیر، گروه‌های مختلفی از جمله قانون‌گذاران آمریکایی و دادستان‌های فدرال سابق، از رئیس‌جمهور جو بایدن خواسته‌اند تا در قبال بازداشت مداوم آقای گامبریان مداخله نماید. به گفته این گروه‌ها، مدیر ارشد بایننس به ناحق بازداشت شده و اتهامات مطرح‌شده علیه وی فاقد وجاهت قانونی است.

با این حال، دولت نیجریه همچنان بر موضع خود مبنی بر اینکه متهمان (اعم از آقای گامبریان و بایننس) حق دفاع از خود در دادگاه را دارند، تأکید می‌کند.

لازم به ذکر است که آقای تیگران گامبریان، شهروند ایالات متحده آمریکا، ریاست بخش تطابق مقررات جرائم مالی صرافی ارز دیجیتال بایننس را بر عهده دارد. وی به همراه آقای ندیم انجر والا، مدیر منطقه‌ای بایننس در آفریقا، در بدو ورود به ابوجا، پایتخت نیجریه، در تاریخ ۲۶ فوریه دستگیر شدند. آقای انجر والا در ۲۲ مارس موفق به فرار از بازداشت شد.


منبع : Cryptoslate