ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

نظرسنجی نومورا: بیش از نیمی از مدیران سرمایه‌گذاری ژاپن قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را دارند

2024/06/24
15:03
51

مؤسسه «هولدینگ‌های نومورا»، بزرگترین کارگزاری ژاپن، به همراه بخش دارایی دیجیتال خود، «لیزر دیجیتال»، نتایج یک نظرسنجی جامع را منتشر کرده‌اند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که  بیش از نیمی از مدیران سرمایه‌گذاری شرکت‌کننده، قصد دارند طی سه سال آتی به بازار دارایی‌های دیجیتال وارد شوند.

این مطالعه که در ماه آوریل و با مشارکت بیش از ۵۰۰ مدیر سرمایه‌گذاری در سراسر ژاپن انجام شده است، بیانگر آن است که ۵۴ درصد از پاسخ‌دهندگان، با هدف ایجاد ثبات در سبد سهام خود و کاهش ریسک از طریق تنوع‌ بخشی و پوشش در برابر تورم، به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در طول سه سال آینده تمایل دارند.

نگرش مثبت به ارزهای دیجیتال

قریب به ۲۵ درصد از مدیران سرمایه‌گذاری شرکت‌کننده در این نظرسنجی، برداشت مثبتی نسبت به ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت‌کوین و اتریوم، ابراز داشته‌اند. در عین حال، ۶۲ درصد از ایشان، دارایی‌های دیجیتال را فرصتی مغتنم برای متنوع‌سازی سبد سهام خود تلقی کرده‌اند.

زمینه‌های مساعد برای ورود به این بازار

شایان ذکر است که انجام این نظرسنجی پس از موافقت هیئت دولت ژاپن با پیشنهادی در ماه فوریه جهت الحاق ارزهای دیجیتال به لیست دارایی‌های قابل خرید و نگهداری توسط «مشارکت‌های محدود سرمایه‌گذاری» محلی صورت گرفته است. «هولدینگ‌های نومورا» در بیانیه‌ای جداگانه در روز دوشنبه اعلام کرد که انتظار می‌رود اصلاحیه قانون «مشارکت‌های محدود» در اواخر سال جاری اعمال شود.

مطالعه «نومورا» همچنین حاکی از آن است که محرک‌های اصلی برای سرمایه‌گذاری‌های آتی در حوزه دارایی‌های دیجیتال، از دیدگاه پاسخ‌دهندگانی که در حال حاضر روی این دارایی‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا قصد سرمایه‌گذاری دارند، توسعه طیف وسیعی از محصولات مالی نوین از جمله صندوق‌های قابل معامله در بورس، تراست‌های سرمایه‌گذاری، استیکینگ، وام‌دهی و سایر موارد مشابه است.

توسعه وب ۳ در راستای سیاست «سرمایه‌داری جدید»

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، در راستای سیاست اقتصادی «سرمایه‌داری جدید» خود، بر لزوم توسعه صنعت وب ۳ در این کشور تأکید کرده است. دولت ژاپن در ماه دسامبر با اصلاحیه‌ای در نظام مالیاتی موافقت نمود که بر اساس آن، شرکت‌ها در صورت نگهداری بلندمدت دارایی‌های دیجیتال، از پرداخت مالیات بر سودهای تحقق‌نیافته ارزهای دیجیتال معاف خواهند شد.


منبع : The block