ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شرکت Taurus با پشتیبانی دویچه بانک، خدمات نگهداری و انتشار دارایی دیجیتال را به شبکه استلار گسترش می‌دهد

2024/06/24
17:15
55

تاروس، تامین‌کننده زیرساخت دارایی دیجیتال برای موسسات مالی نظیر دویچه بانک، Credit Suisse و Santander، فعالیت خود را به شبکه استلار توسعه داده است.

از روز دوشنبه، پلتفرم‌های «Taurus-PROTECT» (نگهداری دارایی دیجیتال) و «Taurus-CAPITAL» (انتشار و توکن‌سازی دارایی دیجیتال) این شرکت فین‌تک سوئیسی، روی بلاک‌چین عمومی و متن‌باز استلار در دسترس قرار گرفته‌اند.

این یکپارچگی، امکان انتشار و مدیریت هرگونه دارایی توکن‌شده را بر بستر استلار برای بانک‌ها و ناشران فراهم می‌سازد. همچنین با استفاده از رفتارهای قابل برنامه‌ریزی کیف پول و کنترل‌های دسترسی در سطح بانکداری، جریان‌های پرداخت به‌طور کامل قابل سفارشی‌سازی و خودکارسازی خواهند.

یورگن هوف‌بائر، رئیس بخش مشارکت‌های راهبردی جهانی Taurus، اعلام کرد: «همکاری با استلار کاملاً با استراتژی رشد ما همسو است، چرا که این بلاک‌چین برای توکن‌سازی دارایی بهینه‌سازی شده است. اکنون مشتریان بانکی و غیربانکی ما می‌توانند از کارمزدهای کاهش‌یافته و تراکنش‌های سریع بهره‌مند شوند و در عین حال، بر طیف وسیعی از موارد استفاده توکن‌سازی مانند سهام، اوراق بدهی، محصولات ساختاریافته، صندوق‌ها، سپرده‌های توکن‌شده و ارزهای دیجیتال ملی (CBDC) بهینه‌سازی انجام دهند.»

تاروس در حال حاضر از طریق محصول نگهداری دارایی دیجیتال خود، از بیش از ۲۰ بلاک‌چین عمومی و اختصاصی پشتیبانی می‌کند. پیش از اعلامیه امروز، خدمات توکن‌سازی این شرکت از اتریوم و تزوس پشتیبانی می‌کرد.

موسسات مالی و استفاده از استلار برای توکن‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی

اقدام اخیر Taurus پس از استفاده از استلار برای توکن‌سازی توسط موسسات مالی شناخته‌شده‌ای مانند Franklin Templeton، WisdomTree و Circle صورت می‌گیرد.

Franklin Templeton اولین صندوق ثبت‌شده ایالات متحده بود که در سال ۲۰۲۱ برای پردازش تراکنش‌ها و ثبت مالکیت سهام، از یک بلاک‌چین عمومی استفاده کرد. صندوق وجوه دولتی ایالات متحده روی زنجیره (on-chain) این شرکت که با نماد BENJI نشان داده می‌شود، روی بلاک‌چین‌های استلار و پالیگان در دسترس است. بر اساس داده‌های گردآوری‌شده توسط ۲۱.co (شرکت مادر ارائه‌دهنده صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین، ۲۱SharesBENJI سهمی معادل ۳۵۷.۷ میلیون دلار از دارایی‌های تحت مدیریت را به خود اختصاص می‌دهد که معادل ۲۱.۸ درصد از بازار ۱.۶ میلیارد دلاری اوراق بهادار دولتی توکن‌شده است.

با این حال، صندوق وجوه دولتی ایالات متحده Franklin Templeton اخیراً با رقابت شدید صندوق جدید BUIDL از بلک‌راک مواجه شده است که با همکاری Securitize روی اتریوم توکن‌سازی شده است و در اوایل سال جاری با مدیریت ۴۸۱ میلیون دلار دارایی، از BENJI پیشی گرفته و ۲۹.۴ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

در جولای ۲۰۲۳، WisdomTree Prime، یک برنامه مالی شخصی که بر ارائه دسترسی کاربرپسند به دارایی‌های دیجیتال و صندوق‌ها برای کاربران تمرکز دارد، در ۲۱ ایالت ایالات متحده روی بلاک‌چین‌های استلار و اتریوم راه‌اندازی شد. در مارس سال جاری، به این مدیر دارایی جهانی مجوزی از سوی اداره خدمات مالی ایالت نیویورک برای ارائه خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال در این ایالت اعطا شد و از آن زمان تاکنون این سرویس را به ۴۱ ایالت گسترش داده است.

Circle نیز علاوه بر چندین بلاک‌چین دیگر، استیبل‌کوین USDC با پشتوانه دلار آمریکا خود را در سال ۲۰۲۱ روی استلار راه‌اندازی کرد و در سپتامبر، استیبل‌کوین EURC با پشتوانه یورو به این شبکه اضافه شد.

روبرتو دورسکی، مدیر ارشد بنیاد توسعه استلار، گفت: «همکاری با Taurus گامی مهم در پیشبرد پذیرش دارایی‌های توکن‌شده دنیای واقعی در موسسات مالی تحت نظارت و ایجاد زیرساخت ضروری برای پذیرش گسترده به شمار می‌رود.»

شایان ذکر است که در ماه ژانویه، Taurus مجوز لازم را از سوی مرجع نظارت بر بازار مالی سوئیس (FINMA) برای ارائه اوراق بهادار توکن‌شده به کاربران خرد (غیرحرفه‌ای) در کنار مشتریان نهادی (حرفه‌ای) خود دریافت کرد.


منبع : The block