ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ایالت کارولینای شمالی لایحه ممنوعیت ارز دیجیتال بانک مرکزی را برای تصویب به قوه مجریه ارسال کرد

2024/06/27
15:19
57

ایالت کارولینای شمالی در روز چهارشنبه با رأی اکثریت سنا، لایحه‌ای را به پیش برد که خواستار ممنوعیت ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است. این لایحه در حال حاضر در انتظار تایید نهایی فرماندار قرار دارد.

در صورت تصویب این لایحه به قانون، ایالت کارولینای شمالی دیگر نمی‌تواند در آزمایش‌های آتی بانک مرکزی (فدرال رزرو) بر روی هرگونه CBDC مشارکت داشته باشد. همچنین این لایحه، ادارات و دادگاه‌های ایالتی را از پذیرش هرگونه پرداختی با استفاده از CBDC منع می‌کند.

بر اساس گزارش Carolina Journal، لایحه شماره ۶۹۰ روز چهارشنبه با رأی ۱۰۹ بر ۴ در سنا به تصویب رسید. این رقم نسبت به رأی ۳۹ بر ۵ ثبت شده در روز سه‌شنبه، افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

سناتور برد اورکاش، هدف از این لایحه را منصرف کردن دولت فدرال از پیشبرد طرح CBDC عنوان کرد. وی با اشاره به تهدید بالقوه‌ی این طرح برای یکی از اصلی‌ترین ارزهای جهانی یعنی دلار، بر لزوم ممانعت از اجرای آن تاکید کرد.

آقای اورکاش ضمن اشاره به ماهیت این لایحه که ادارات و دادگاه‌های ایالتی را از پذیرش و مشارکت در پروژه‌های مرتبط با CBDC منع می‌کند، این اقدام را گامی مهم در جهت حفظ ثبات بخش مالی ایالات متحده توصیف نمود.

سیاست‌گذاران آمریکایی در برابر CBDC تحت نظر دولت فدرال

پیش از این، در ماه مه، لایحه «قانون ضد نظارت ایالتی CBDC» توسط تام اِمِر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا، پیشنهاد شد. این لایحه به دنبال توقف تلاش‌های بانک مرکزی آمریکا برای توسعه‌ی یک دلار دیجیتال بود و نگرانی‌هایی را در خصوص کنترل شهروندان از طریق یک CBDC آمریکایی ابراز می‌کرد.

جروم پاول، رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو، در جریان جلسه کمیته بانکداری سنای فدرال در ماه مارس اعلام کرده بود که ایالات متحده «به هیچ وجه» در مرحله‌ی نزدیک به پذیرش یک CBDC به هر شکلی قرار ندارد.

لازم به ذکر است که علاوه بر کارولینای شمالی، مجلس قانونگذاری ایالت فلوریدا و فرماندار آن، ران دی‌سانتیس، نیز مخالفت شدید خود را با CBDC ابراز داشته‌اند. سال گذشته، فرماندار دی‌سانتیس قانونی را امضا کرد که CBDC را در این ایالت ممنوع اعلام می‌کند.


منبع : Cryptonews