ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیته هماهنگی صنعت بلاک‌چین نیجریه (BICCoN) خواستار رویکردی سازنده برای حل و فصل اختلافات حقوقی با بایننس شد

2024/06/27
15:29
55

کمیته هماهنگی صنعت بلاک‌چین نیجریه (BICCoN) نگرانی عمیق خود را نسبت به تداوم درگیری‌های حقوقی میان کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه (SEC) و صرافی رمزارز بایننس ابراز داشته است. BICCoN که به عنوان نماینده‌ی رسمی صنعت بلاک‌چین این کشور عمل می‌کند، خواستار اتخاذ رویکردی متعادل و سازنده برای حل و فصل این اختلافات شده است.

BICCoN در بیانیه اخیر خود ضمن تاکید بر اهمیت دستیابی به راه‌حلی عادلانه و شفاف، بر لزوم تقویت اعتماد و همکاری با تمامی ذینفعان، از جمله شرکای بین‌المللی، تاکید کرد. این کمیته معتقد است که استمرار وضعیت فعلی می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری برای اکوسیستم نوپای بلاک‌چین نیجریه و اعتبار بین‌المللی این کشور به همراه داشته باشد.

دعوی حقوقی بایننس، تهدیدی برای سرمایه‌گذاری خارجی

رئیس BICCoN، آقای لاکی اووکوه، با اشاره به بازداشت مدیران بایننس و روند جاری دعاوی حقوقی، بر ایجاد فضای عدم قطعیت و ریسک در این حوزه تاکید کرد. ایشان ابراز نگرانی نمودند که این وضعیت می‌تواند سرمایه‌گذاران و شرکای بالقوه‌ی خارجی را از ورود به بازار نوظهور بلاک‌چین نیجریه دلسرد نماید.

آقای اووکوه در ادامه افزود BICCoN متعهد است تا با کاهش نگرانی‌های موجود، زمینه‌ای مساعد را برای رشد و شکوفایی نوآوری در صنعت بلاک‌چین نیجریه فراهم آورد. ذینفعان محلی پیش‌تر بر ضرورت تدوین چارچوب‌های نظارتی جامع و مسئولانه برای صنعت دارایی‌های دیجیتال تاکید کرده‌اند. این رویکرد می‌تواند به افزایش شفافیت، تقویت اعتماد سرمایه‌گذاران و ارتقای توانمندی‌های نظارتی در این حوزه کمک شایانی نماید.

بیانیه BICCoN در ادامه می‌افزاید: «کمیته بر این باور است که دولت نیجریه باید به طور پیشگیرانه به مسائل رسیدگی نماید.»

آقای اووکوه خاطرنشان کردند که اتخاذ رویکردی پیشگیرانه نه تنها می‌تواند به حل و فصل اختلافات حقوقی جاری با صرافی بایننس منجر شود، بلکه زمینه‌ساز توسعه پایدار و بلندمدت این بخش نوین در اقتصاد نیجریه خواهد شد.

«BICCoN همچنین معتقد است که دولت باید اقدامات پیشگیرانه‌ای به منظور اطمینان‌بخشی به ذینفعان محلی و بین‌المللی نسبت به تعهد خود به رویکردی عادلانه و متوازن در قبال صنعت بلاک‌چین، اتخاذ نماید.»

بازدید قانون‌گذاران آمریکایی از مدیر بازداشت‌شده‌ی بایننس

هفته‌ی گذشته، هیئتی متشکل از نمایندگان کنگره‌ی ایالات متحده، آقایان فرنچ هیل و کریسی هولاهان، از زندان کوُجه در نیجریه بازدید کردند. تیگران گامباریان، مدیر بایننس، در حال حاضر در این زندان در بازداشت به سر می‌برد.

آقای هیل با انتقاد شدید از بازداشت غیرقانونی آقای گامباریان در شرایط نامناسب بهداشتی، خواستار آزادی وی شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که آقای گامباریان علی‌رغم ابتلا به بیماری‌های جدی از مراقبت‌های پزشکی لازم محروم بوده است.

شایان ذکر است که دادگاه نیجریه در روز ۱۴ ژوئن، آقای گامباریان و همکارش، آقای انجووالا را از اتهامات فرار مالیاتی تبرئه کرد. این اتهامات پیش‌تر در مارس ۲۰۲۴ توسط اداره‌ی مالیات فدرال نیجریه (FIRS) علیه این دو مدیر مطرح شده بود.

پیش‌تر، ریچارد تنگ، مدیرعامل بایننس، مقامات دولتی نیجریه را متهم کرده بود که برای پذیرش توافق محرمانه‌ای جهت حل و فصل ادعاهای این کشور علیه صرافی بایننس، به نمایندگان فرستاده شده رمزارز رشوه پیشنهاد داده‌اند. دولت نیجریه این اتهامات را به طور کامل رد کرده و آن را تلاشی برای انحراف افکار عمومی از تخلفات ادعایی صرافی بایننس عنوان نمود.


منبع : Cryptonews