ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پیوستن S&P Global Ratings به پروژه گاردین

2024/06/28
11:49
49

موسسه مستقل رتبه‌بندی اعتباری،S&P Global Ratings، مشارکت خود را در پروژه گاردین، ابتکار «مقام پولی سنگاپور» (MAS) برای بررسی و توسعه توکنایز کردن دارایی‌ها، اعلام کرد.

این شرکت روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای رسمی، پیوستن خود به پروژه گاردین را تایید نمود و اذعان داشت که در بخش درآمد ثابت (Fixed Income) این پروژه به ارزیابی ریسک یاری خواهد رساند. به طور خاص، S&P Global Ratings متعهد به توسعه چارچوب‌های تحلیلی، ارزیابی‌ها و معیارهای لازم در حوزه دارایی‌های دیجیتال و بازارهای توکنایز شده است.

اندرو اونیل، مدیر بخش تحلیل دارایی‌های دیجیتال در S&P Global Ratings، ضمن ابراز خرسندی از این مشارکت، بر اهمیت نوآوری‌های اخیر در زمینه اوراق قرضه توکنایز شده تاکید کرد. وی بر این باور است که این نوآوری‌ها، پتانسیل دیجیتالی‌سازی را برای متحول کردن بازارهای سرمایه به روشنی نشان می‌دهند.

چاک مونتس، مدیر ارشد امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در S&P Global Ratings نیز عنوان کرد که توانایی‌های قوی این شرکت در ارزیابی ریسک، نه‌تنها به بازیگران بخش مالی سنتی (TradFi) بلکه به بازیگران حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) که ماهیتا با ارزهای دیجیتال سروکار دارند، یاری خواهد رساند.

همکاری گسترده با بازیگران کلیدی مالی

این خبر پس از یک ماه از پیوستن بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی آلمان، دویچه بانک، به پروژه گاردین منتشر شد. دویچه بانک به عنوان بخشی از این همکاری، یک پلتفرم بلاکچینی با قابلیت همکاری و معماری باز را برای سرویس‌دهی به دارایی‌های توکنایز شده به کار خواهد گرفت.

هدف اصلی از پروژه گاردین، بررسی طیف وسیعی از موارد استفاده برای توکنایز کردن دارایی‌ها است. این موارد شامل فرآیندهای فهرست شدن، توزیع، معامله، تسویه و خدمات دارایی می‌شود.

علاوه بر S&P Global Ratings و دویچه بانک، پروژه گاردین شامل سیاست‌گذاران بین‌المللی و غول‌های بانکی مانند BNY Mellon، DBS، JPMorgan و MUFG نیز می‌شود.

مقام پولی سنگاپور روز پنجشنبه از گسترش ابتکارات برای ارتقای مقیاس‌پذیری توکنایز کردن دارایی‌ها در خدمات مالی خبر داد. این نهاد نظارتی طی دو سال گذشته تحت پروژه گاردین با ۲۴ مؤسسه مالی همکاری کرده است.

«مقام پولی سنگاپور» همچنین از تکمیل موفقیت‌آمیز فاز اول ابتکار «لایه یک جهانی» (GL1) خبر داد که به‌عنوان توسعه‌ای بر پروژه گاردین به شمار می‌آید. این ابتکار با مشارکت ۱۷ مؤسسه مالی، تسهیل‌گر انجام تراکنش‌ها و معاملات برون‌مرزی بدون اصطکاک برای دارایی‌های توکنایز شده در استخرهای نقدینگی بوده است.

به گفته لیونگ سینگ چیونگ، معاون مدیرعامل «مقام پولی سنگاپور»،  «این ابتکار (GL1) گام مهم بعدی برای تحقق بخشیدن به پتانسیل توکنایز کردن دارایی‌ها و دستیابی به کارایی بالاتر در بازارهای سرمایه است.»


منبع : Cryptonews