ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

جسی پاول، بنیان‌گذار کراکن، ۱ میلیون دلار به دونالد ترامپ اهدا کرد

2024/06/28
11:52
53

جسی پاول، بنیان‌گذار صرافی ارز دیجیتال کراکن، امروز در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که ۱ میلیون دلار به کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، اهدا کرده است.

پاول در پستی در ایکس نوشت: "من بسیار هیجان‌زده‌ام که با دیگر رهبران جامعه‌مان متحد شویم تا تنها نامزد حامی ارزهای دیجیتال در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را حمایت کنیم و ایالات متحده بتواند همچنان پیشرو در فناوری بلاک‌چین باقی بماند." در این پست اشاره شده که این اهدای ۱ میلیون دلاری عمدتاً شامل اتریوم است.

پاول، که در سال ۲۰۲۲ از سمت مدیرعاملی کراکن کناره‌گیری کرد و همچنان به عنوان رئیس هیئت مدیره خدمت می‌کند، اظهار داشت که دولت بایدن اجازه داده است "کارزار مقررات‌گذاری بدون نظارت" که رقابت‌پذیری آمریکا را در برابر سایر اقتصادهای بزرگ در تنظیم دارایی‌های دیجیتال تضعیف می‌کند، ادامه یابد. پاول از شخصیت‌هایی مانند سناتور الیزابت وارن و رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار گری گنسلر به عنوان مخالفان صنعت ارزهای دیجیتال نام برد.

ترامپ در مقابل بایدن

ترامپ اخیراً حمایت قوی خود را از صنعت بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال ابراز کرده است. ترامپ ماه گذشته شروع به پذیرش کمک‌های مالی کمپین در انواع ارزهای دیجیتال کرد و چندین سخنرانی در حمایت از دارایی‌های دیجیتال و استخراج بیت‌کوین انجام داد. این اقدامات موجب شد تا ترامپ، که نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ است، از چهره‌های برجسته در حوزه ارزهای دیجیتال مانند بنیان‌گذاران جیمینی، کامرون و تایلر وینکلوس، و مدیرعامل آرک اینوست، کتی وود، حمایت کسب کند. وود هفته گذشته در یک کنفرانس اعلام کرد که به ترامپ رأی خواهد داد، با توجه به آینده اقتصاد آمریکا.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، از زمان حمایت علنی ترامپ از این بخش، موضع روشنی در مورد ارزهای دیجیتال اعلام نکرده است. با این حال، ماه گذشته، پایگاه خبری بلاک گزارش داد که کمپین بایدن در حال مذاکره با اعضای صنعت محلی ارزهای دیجیتال برای راهنمایی در زمینه سیاست‌گذاری است و اوایل این ماه نیز اعلام شد که کمپین بایدن به دنبال پذیرش کمک‌های مالی ارزهای دیجیتال از طریق کوین‌بیس کامرس است.

شب گذشته، بایدن و ترامپ اولین مناظره ریاست‌جمهوری خود از سال ۲۰۲۰ را که توسط سی‌ان‌ان میزبانی می‌شد، برگزار کردند. اگرچه موضوع بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال در طول مناظره مطرح نشد، اما این مناظره منجر به افزایش درخواست‌ها برای کناره‌گیری بایدن از شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ شد. روزنامه گاردین گزارش داد که کاربران در پلتفرم بازار پیش‌بینی پالی‌مارکت ۶۲ درصد احتمال می‌دهند که ترامپ در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود.


منبع : The block