ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پکسوس مجوز صدور استیبل‌کوین از بانک مرکزی سنگاپور دریافت کرد

2024/07/02
16:27
38

شرکت پکسوس، از پیشگامان در حوزه‌ی صدور استیبل‌کوین، مجوز ارائه خدمات مرتبط با توکن‌های پرداخت دیجیتال را از بانک مرکزی سنگاپور (MAS) کسب نمود. این مجوز در نهایت امکان صدور استیبل‌کوین‌هایی منطبق با چارچوب تنظیم مقررات استیبل‌کوین این کشور را برای پکسوس فراهم خواهد ساخت.

طبق بیانیه‌ی منتشر شده توسط پکسوس در روز دوشنبه، شعبه‌ی این شرکت با نام «پکسوس دیجیتال سنگاپور پته. لیمیتد» موفق به اخذ مجوز فعالیت به عنوان یک «مؤسسه‌ی مهم پرداخت» (MPI) در سنگاپور شده است. این مجوز به پکسوس امکان عرضه‌ی «خدمات توکن پرداخت دیجیتال» را اعطاء می‌کند.

والتر هسرت، مدیر راهبردی پکسوس، ضمن ابراز خرسندی از این رویداد، عنوان کرد: «انتشار استیبل‌کوین‌هایی که با استانداردهای تعیین‌شده توسط یک نهاد نظارتی معتبر مانند MAS مطابقت داشته باشند، گام مهمی در جهت تسهیل دسترسی همگانی به تجارت و خدمات مالی تلقی می‌گردد. MAS به داشتن رویکرد سختگیرانه در زمینه‌ی نظارت شهرت دارد. دریافت مجوز از این نهاد، برای پکسوس و شرکای سازمانی بین‌المللی ما، فرصتی مغتنم جهت عرضه‌ی ایمن دسترسی به دلار آمریکا برای تعداد بیشتری از کاربران در سراسر جهان به شمار می‌رود.»

اکنون پکسوس مجوز صدور استیبل‌کوین را در سه حوزه‌ی قضایی مجزا، شامل ایالات متحده، امارات متحده‌ی عربی و سنگاپور، به دست آورده است. بر اساس اطلاعات وب‌سایت بانک مرکزی سنگاپور، تاکنون نوزده شرکت فعال در حوزه‌ی خدمات رمزارز یا خدمات توکن پرداخت دیجیتال، از جمله پکسوس، بلاک‌چین.کام، سیرکل و کوین‌بیس، موفق به دریافت مجوز MPI شده‌اند. لازم به ذکر است که کسب این مجوز مستلزم رعایت الزاماتی همچون دارا بودن حداقل سرمایه اولیه‌ی ۲۵۰ هزار دلار سنگاپور و تاسیس یک «دفتر کار دائمی یا دفتر ثبت‌شده» در این کشور می‌باشد.

علاوه بر اخذ مجوز مذکور، پکسوس در روز دوشنبه از همکاری با بانک دی‌بی‌اس مستقر در سنگاپور برای مدیریت وجوه نقد و نگهداری ذخایر استیبل‌کوین خود خبر داد.

اوی تئونیس، مدیر بخش دارایی‌های دیجیتال در گروه بانکداری سازمانی بانک دی‌بی‌اس، ضمن ابراز خرسندی از این مشارکت، اظهار داشت: «این همکاری زمینه‌ی فعالیت گسترده‌ی دی‌بی‌اس در اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال را بیش از پیش توسعه می‌دهد. دی‌بی‌اس طی چند سال گذشته همواره در این عرصه پیشگام و نوآور بوده است.»

شایان ذکر است بانک دی‌بی‌اس سابقه‌ی فعالیت قابل توجهی در صنعت کریپتو دارد. این بانک در سال ۲۰۲۰ اقدام به راه‌اندازی یک صرافی فیات به رمزارز نمود و پیش‌تر برای ایجاد تجربه‌ای در متاورس، با سندباکس، دنیای مجازی بازی‌های غیرمتمرکز، همکاری کرده است.


منبع : The block