ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کوین‌بیس به دنبال شفاف‌سازی قوانین اوراق بهادار در حوزه‌ی رمزارز: درخواست تجدید نظر در پرونده‌ی SEC

2024/07/02
16:35
36

صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس به منظور کسب شفافیت در مورد شمول قوانین اوراق بهادار بر دارایی‌های دیجیتال، تقاضای تجدید نظر در پرونده‌ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه خود را مطرح نموده است.

پل گروال، مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس، با اشاره به حکم اخیر قاضی جکسون در پرونده‌ی SEC علیه صرافی بایننس، استدلال می‌کند که ماهیت مبهم تعریف اوراق بهادار در قوانین آمریکا، مانع از اعمال یک‌دست این قوانین بر تراکنش‌های رمزارز شده است.

حکم قاضی جکسون که روز جمعه گذشته صادر گردید، ادعای کمیسیون مبنی بر ماهیت اوراق بهادار داشتن توکن BNB بایننس در بازار ثانویه را رد کرد. این حکم همچنین بر وجود تباین رویه‌ی قضایی در خصوص ارتباط بین فروش ارزهای دیجیتال و معاملات اوراق بهادار تاکید نمود.

کوین‌بیس در لایحه‌ی خود خاطرنشان می‌کند که پرونده‌ی بایننس نیز شامل اتهامات مشابهی در خصوص فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده علیه آن صرافی بوده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علاوه بر کوین‌بیس، شرکت‌های دیگری را نیز به دلیل فروش ادعایی اوراق بهادار ثبت‌نشده و فعالیت به عنوان یک صرافی، کارگزاری و اتاق پایاپای ثبت‌نشده تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

کوین‌بیس ضمن تاکید بر لزوم رویکردی یکپارچه در حوزه‌ی مقررات‌گذاری ارزهای دیجیتال، بر این باور است که رویکرد فعلی کمیسیون که بر مبنای طرح دعاوی حقوقی علیه شرکت‌ها به صورت موردی استوار است، منجر به نتایج متناقض و فقدان رهنمودهای شفاف برای بازیگران این صنعت می‌شود.

در لایحه‌ی کوین‌بیس آمده است: «پیامد تمرکز کمیسیون بر دعاوی حقوقی به جای تدوین قوانین جامع، وضعیت نابسامبخت کنونی است که در آن فعالین بازار با قوانین متفاوتی در دادگاه‌های مختلف و سراسر کشور مواجه‌اند.»

با این اقدام، کوین‌بیس امیدوار است که دادگاه تجدید نظر با بررسی مجدد پرونده‌ی مطروحه علیه این شرکت، به شفاف‌سازی چگونگی اعمال قوانین اوراق بهادار بر دارایی‌های دیجیتال بپردازد. این امر می‌تواند زمینه‌ی توسعه‌ی پایدار و قانون‌مند صنعت ارزهای دیجیتال را فراهم آورد.


منبع : Cryptobriefing