ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بانک آفین مالزی: پیشگام در ارائه اولین صندوق دارایی دیجیتال اسلامی

2024/07/02
16:51
40

بانک آفین مالزی در راستای توسعه‌ی نوآوری‌های مالی اسلامی، قصد دارد تا نسخه منطبق با احکام اسلامی «صندوق دارایی دیجیتال پرفورما» را که پیش‌تر با همکاری شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کراس لایت کپیتال راه‌اندازی کرده است، تا پایان سه ماهه سوم سال جاری عرضه نماید.

این خبر روز سه شنبه توسط خبرگزاری محلی «استاربیز» به نقل از آقای «کلوین گون چنگ یو»، مدیر بخش مدیریت ثروت بانک آفین، منتشر شد.

صندوق‌های اسلامی که با نام «صندوق‌های شرعی» نیز شناخته می‌شوند، با رعایت موازین شرعی، طیف وسیعی از ابزارهای سرمایه‌گذاری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. این صندوق‌ها به طور کامل از دریافت و پرداخت بهره (ربا) اجتناب می‌ورزند.

آقای گون با اشاره به افت اخیر بازار ارزهای دیجیتال و کاهش قیمت بیت‌کوین، این وضعیت را فرصتی مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران به این حوزه تلقی نمود. ایشان همچنین بر این باورند که این محصول اسلامی، راهکاری نوآورانه برای تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری فراتر از دارایی‌های سنتی همچون سهام، اوراق قرضه و طلا به شمار می‌رود.

سخنگوی بانک آفین با تایید اظهارات مدیر بخش مدیریت ثروت، اعلام کرد که این سخنان در جریان کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت اعطای جوایز « AFFIN INVIKTA بِه ۳۰ زن برتر مالزی در سال ۲۰۲۴» بیان شده است.

همکاری با کراس لایت کپیتال برای جذب سرمایه‌گذاران بزرگ

بانک آفین ماه گذشته در اقدامی پیشرو، با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری داخلی «کراس لایت کپیتال»، اولین صندوق دارایی دیجیتال مالزی را با نام «صندوق دارایی دیجیتال پرفورما» راه‌اندازی کرد. این صندوق با هدف جذب سرمایه‌گذاران بزرگ و اعطای دسترسی به دارایی‌های دیجیتال از طریق صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) و محصولات قابل معامله در بورس (ETP) فعالیت می‌کند.

«صندوق دارایی دیجیتال پرفورما» با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نظیر بیت‌کوین و اتریوم و همچنین شرکت‌های مرتبط با فناوری بلاک‌چین، صرفاً از طریق ابزارهای سرمایه‌گذاریِ مورد تایید نهادهای نظارتی و معامله‌شده در بازارهای عمومی، فعالیت می‌نماید. این محصول انحصاری، تنها برای مشتریان « AFFIN INVIKTA» بانک آفین که از طریق فرآیند گزینش دعوتنامه‌ای پذیرفته شده‌اند، در دسترس است. گفتنی است این صندوق در شرکت‌های شناخته‌شده‌ای مانند کوین‌بیس و یوبی‌سافت نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

بانک آفین در مسیر ۳۰ میلیون دلار دارایی تحت مدیریت

با وجود استقبال اولیه از این صندوق علی‌رغم رکود بازار، آقای گون اذعان کرد که هنوز این محصول به طور کامل جا نیفتاده است. بانک آفین در تلاش است تا با ترکیب دو نسخه متعارف و اسلامی این صندوق، دارایی تحت مدیریت آن (AUM) را به حداقل ۳۰ میلیون دلار آمریکا برساند.

این بانک برای جذب سرمایه‌گذاران جوان و پاسخگویی به تقاضای روزافزون بازار، قصد دارد در آینده محصولات بیشتری در حوزه دارایی‌های دیجیتال راه‌اندازی کند.

آقای گون در این خصوص گفت: «افراد جوان به طور فزاینده‌ای به بازار ارزهای دیجیتال علاقه‌مند می‌شوند. بانک آفین، به عنوان یک نهاد مالی پیشرو، در تلاش است تا بخش متفاوتی از بازار را هدف قرار دهد و با توسعه‌ی پیشنهادات جذاب‌تری، به نیازهای سرمایه‌گذاران پاسخ دهد.»


منبع : Cryptonews