ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بایننس آمریکا، پیشتاز در رویارویی حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

2024/07/02
17:12
41

شعبه آمریکایی صرافی بایننس، که از نظر حجم معاملات، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان به شمار می‌رود، بر اساس بیانیه‌ای، آمادگی خود را برای مرحله بعدی مناقشه حقوقی جاری با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرد.

این شرکت در بیانیه خود، رویکردی حرفه‌ای و قاطع اتخاذ نموده است: «دادگاه در روز جمعه تصمیم به ادامه رسیدگی پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه شعبه آمریکایی بایننس گرفت. ما برای این روند آمادگی کامل داریم و مشتاقانه منتظر پیشروی پرونده در مسیر دادرسی هستیم.»

ادعاهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه بایننس آمریکا

این بیانیه پس از تلاش‌های ناموفق بایننس آمریکا برای رد اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار در خصوص نقض ادعایی قوانین اوراق بهادار صادر شد.

قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، ایمی برمن جکسون، در تاریخ ۲۸ ژوئن، حکم به تایید ۱۰ مورد از ۱۳ اتهام مطروحه علیه بایننس توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار داد. این اتهامات شامل مواردی همچون عرضه اولیه کوین، فروش‌های جاری توکن BNB، خدمات استیکینگ، عدم ثبت‌نام و تقلب مالی است.

با این حال، قاضی دادگاه، اتهامات مرتبط با فروش‌های ثانویه توکن BNB و محصول Simple Earn را رد کرد.

دفاعیات بایننس آمریکا

بایننس آمریکا در پاسخ به این حکم، ضمن قابل پیش‌بینی خواندن آن، آمادگی خود را برای ادامه پرونده اعلام نمود.

این شرکت با تاکید بر عدم کشف هرگونه تخلف از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار در طول دوره ۱۱ ماهه کشف پرونده، اطمینان خود را از عدم وجاهت قانونی ادعاهای این نهاد تنظیم‌کننده ابراز داشت.

بایننس آمریکا در بیانیه خود به صراحت اعلام کرد: «ما همچنان بر این باور راسخ هستیم که پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار از نظر حقوقی و بر اساس واقعیت‌ها قابل دفاع نیست و این نهاد فاقد اختیار لازم برای پیگیری این پرونده علیه ما است. اطمینان داریم که دادگاه در زمان مناسب، موضع ما را تایید خواهد کرد.»

این صرافی همچنین بر انطباق کامل فعالیت‌های خود با قوانین محلی و برخورداری از «برنامه‌های انطباق و مدیریت ریسک مستحکم» برای تضمین امنیت و حفاظت از پلتفرم‌اش تاکید نمود.

علاوه بر این، بایننس آمریکا با اشاره به پیروی از دستورالعمل‌های محدود کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای صنعت نوظهور ارزهای دیجیتال، دادخواست اخیر را نشانه‌ای دیگر از رویکرد «تنظیم از طریق اجرای قانون» این نهاد در دوره رهبری فعلی دانست.

بایننس آمریکا در بیانیه خود با لحنی انتقادی اما حرفه‌ای عنوان کرد: «متاسفانه، ما به همراه بسیاری از شرکت‌های این صنعت، قربانی رویکرد «تنظیم از طریق اجرای قانون» کمیسیون بورس و اوراق بهادار و اقدامات افراطی سیاسی تحت رهبری فعلی آن شده‌ایم.»


منبع : Cryptoslate