ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

رابین‌هود در آستانه ورود به بازار معاملات آتی ارزهای دیجیتال

2024/07/03
16:32
43

طبق گزارش بلومبرگ، Robinhood قصد دارد با استفاده از خریداریِ احتمالی Bitstamp، دامنه فعالیت خود را در بازار آتی (فیوچرز) با قراردادهای ارز دیجیتال گسترش دهد.

Robinhood به دنبال عرضه فیوچرز مبتنی بر CME برای بیت کوین (BTC) و اتریوم در ایالات متحده است و از مجوزهای Bitstamp برای ارائه فیوچرز دائمی برای بیت کوین و سایر توکن‌ها در اروپا استفاده خواهد کرد. بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد: «بر اساس داده‌های موسسه تحقیقاتی ارز دیجیتال CCData، حجم معاملات لحظه‌ای در صرافی‌های متمرکز در ماه می 1.57 تریلیون دلار بود، در حالی که حجم مشتقات ماهانه به 3.69 تریلیون دلار رسید.» صرافی کوین‌بیس که بزرگترین صرافی ارز دیجیتال ایالات متحده است، هم اکنون مشتقات ارائه می‌دهد.

با وجود دریافت اخطار اولیه از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در اوایل ماه مه برای واحد ارز دیجیتال خود، Robinhood مصمم به گسترش فعالیت‌های رمزنگاری خود است. معاملات رمزارز این شرکت در سه ماهه اول سال 2024، 224 درصد افزایش یافته است.

قرار است Robinhood در نیمه اول سال 2025، Bitstamp را با مبلغ 200 میلیون دلار خریداری کند. Bitstamp قدیمی‌ترین صرافی فعال ارز دیجیتال است که دارای بیش از 50 مجوز و ثبت‌نام در سراسر جهان است. این معامله برای اولین بار، Robinhood را به مشتریان نهادی ارز دیجیتال معرفی خواهد کرد.

بلومبرگ گزارش داد که Robinhood در ماه مارس، Marex FCM را خریداری کرد که مجوز لازم برای ارائه فیوچرز در ایالات متحده را دارد.

ولاد تنف، مدیرعامل Robinhood در ماه مه به CNBC گفت: «کمیسیون بورس و اوراق بهادار این اختیار را دارد که قوانین را برای امکان پذیر کردنِ پذیرش دارایی‌های دیجیتال توسط کارگزاری‌ها تغییر دهد، اما به نظر نمی‌رسد که تمایلی به انجام این کار داشته باشد. در عوض، آن‌ها از طریق اجرای قوانین اقدام به مقررات‌گذاری می‌کنند. این ناامیدکننده است. من نمی‌خواستم وارد چنین وضعیتی شوم، اما باید از خودمان دفاع کنیم و از مشتریانمان حمایت کنیم. ما معتقدیم که دارایی‌های دیجیتال روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند و اینکه آمریکایی‌ها به آن‌ها دسترسی نداشته باشند، برای ما قابل قبول نیست.»


منبع : The block