ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دادگاه ایالتی تگزاس جدول زمانی پرونده SEC علیه ConsenSys را تسریع کرد

2024/07/03
16:35
39

دادگاهی در ایالت تگزاس، جدول زمانی رسیدگی به پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه شرکت نرم‌افزاری بلاکچینی ConsenSys را با رویکردی تسریع‌شده تایید کرد.

بر اساس این جدول، دادرسی‌ها بین ۲۹ جولای تا ۲۶ نوامبر برگزار خواهد شد. این امر حاکی از احتمال صدور حکم تا پایان سال جاری یا اوایل ۲۰۲۵ است.

وکیل شرکت ConsenSys، آقای بیل هیوز، در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «قاضی اوکانر درخواست ما مبنی بر بررسی سریع ماهیت پرونده را پذیرفت. این ماهیت به پرسش کلیدیِ صلاحیت قانونی SEC برای تنظیم‌گری MetaMask به عنوان کارگزار و ناشر اوراق بهادار برمی‌گردد. این پرسش در کنار هرگونه استدلال متقابل از سوی SEC علیه حق طرح دعوی ما علیه آنها، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»

شکایت SEC علیه ConsenSys

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ماه گذشته ادعا کرد که ConsenSys با ارائه خدمات «استیکینگ متامسک» و «سوآپ متامسک» مرتکب نقض قوانین اوراق بهادار شده است. سرویس استیکینگ، امکان سپرده‌گذاری اتریوم (ETH) و ماتیک (MATIC) را فراهم می‌کند و سرویس سوآپ به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال مختلفی را با یکدیگر مبادله نمایند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در بیانیه‌ای مطبوعاتی در تاریخ ۲۸ ژوئن اعلام کرد: «شکایت SEC ادعا می‌کند که ConsenSys با مشارکت در توزیع برنامه‌های استیکینگ و عمل به عنوان کارگزار ثبت‌نشده در این تراکنش‌ها، به عرضه و فروش غیرقانونی اوراق بهادار می‌پردازد.» این سازمان ادامه می‌دهد که ConsenSys با این اقدام، بدون ارائه حمایت‌های قانونی اوراق بهادار فدرال به سرمایه‌گذاران، وارد بازار اوراق بهادار ایالات متحده شده است.


منبع : The block