ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

اپل جایگاه ناظر در هیئت مدیره OpenAI را تصاحب می‌کند

2024/07/03
16:48
41

بر اساس گزارش دوم ژوئیه‌ی بلومبرگ، شرکت اپل به عنوان بخشی از توافق پیشین با OpenAI، یک جایگاه ناظر در هیئت مدیره این سازمان پژوهشی هوش مصنوعی به دست خواهد آورد.

این جایگاه ناظر به آقای «فیل شیلر» اختصاص داده می‌شود. وی مدیر ارشد محصولات و رهبر بخش نرم‌افزار و خدمات اپل است. او پیش‌تر مسئولیت بازاریابی این شرکت را بر عهده داشت و در حال حاضر مدیریت رویدادهای رونمایی از محصولات را نیز عهده‌دار است.

حضور در جایگاه ناظر به این معناست که آقای شیلر می‌تواند در جلسات هیئت مدیره OpenAI شرکت کند، اما حق رای یا اعمال قدرت اجرایی ندارد. وی تاکنون در جلسات هیئت مدیره شرکت نکرده است، اما با نهایی شدن توافق (که ممکن است تغییراتی داشته باشد) در اواخر سال جاری، حضور وی در این جلسات بلامانع خواهد بود.

بلومبرگ گزارش می‌دهد که این جایگاه ناظر، اپل را «هم‌سطح با مایکروسافت» قرار می‌دهد که در حال حاضر حامی مالی اصلی و تأمین‌کننده‌ی فناوری هوش مصنوعی برای OpenAI محسوب می‌شود. با این حال، OpenAI و مایکروسافت می‌توانند اپل را از بحث‌ها و جلساتی که برنامه‌های هوش مصنوعی محرمانه‌ی آن‌ها را در بر می‌گیرد، مستثنی کنند.

جایگاه ناظر، بخشی از یک مشارکت استراتژیک

بلومبرگ گزارش می‌دهد که این جایگاه ناظر، بخشی از یک توافق استراتژیک پیشین بین OpenAI و اپل است. بر اساس این توافق، اپل سرویس هوش مصنوعی «ChatGPT» را با محصولات مختلف خود ادغام خواهد کرد.

اپل در تاریخ ۱۰ ژوئن، همزمان با جزئیات مربوط به سیستم هوش مصنوعی گسترده‌تر خود با عنوان «هوش اپل»، از همکاری با OpenAI خبر داد. این همکاری که شامل ویژگی‌های دیگری نیز می‌شود، دو محصول کلیدی را با هم ادغام می‌کند و با اجازه‌ی کاربر، به دستیار صوتی سیری امکان دسترسی به ChatGPT را می‌دهد. بلومبرگ اعلام کرد که این همکاری ماهیت غیرمالی دارد.

این گزارش همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که اپل ممکن است دامنه‌ی مشارکت‌های هوش مصنوعی خود را فراتر از OpenAI گسترش دهد. اپل همچنان در حال مذاکره با گوگل و Anthropic برای مشارکت در حوزه‌ی هوش مصنوعی است و در عین حال، با Baidu و Alibaba Group در خصوص معرفی هوش مصنوعی به محصولات خود در چین، گفتگوهایی را در جریان دارد.

بلومبرگ در تاریخ ۳۰ ژوئن اعلام کرد که اپل ممکن است در پاییز، همزمان با راه‌اندازی ویژگی‌های مرتبط با همکاری با OpenAI، مشارکت با گوگل را اعلام کند.


منبع : Cryptoslate