ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

صرافی‌های ارز دیجیتال کره جنوبی با انتشار دستورالعمل‌های جدید، از حذف گسترده توکن‌ها جلوگیری می‌کنند

2024/07/03
16:56
40

در راستای پیشگیری از حذف گسترده توکن‌ها پیش از اجرای مقررات جدید، صرافی‌های ارز دیجیتال کره جنوبی تحت نظارت اتحادیه صرافی‌های دارایی دیجیتال (DAXA)، دستورالعمل‌های تازه‌ای را تدوین و منتشر کرده‌اند.

این دستورالعمل‌ها که در روز سه‌شنبه اعلام شد، به استانداردسازی معیارهای پشتیبانی و حذف معاملات دارایی‌های دیجیتال در پلتفرم‌های صرافی می‌پردازد. DAXA که متشکل از برترین صرافی‌های ارز دیجیتال کره جنوبی است، اعلام کرد طی یک دوره شش ماهه، حدود ۱۳۳۳ دارایی دیجیتال موجود مورد بازبینی قرار خواهند گرفت تا فرآیندی منظم و سیستمی در این زمینه برقرار شود.

به منظور ارتقای این استانداردها، DAXA با مقامات مالی و متخصصان حوزه‌ی ارز دیجیتال همکاری خواهد کرد. انتظار می‌رود افزایش شفافیت ناشی از این دستورالعمل‌ها، انطباق بیشتر با قوانین را به دنبال داشته باشد و در نتیجه، ریسک حذف دارایی‌ها از صرافی‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

بیانیه DAXA خاطرنشان می‌کند که «صرافی‌های مهم داخلی از اواخر سال ۲۰۲۳، به‌صورت پیشگیرانه معیارهای کلیدی بهترین شیوه‌ها را اعمال کرده‌اند. لذا، احتمال وقوع حذف گسترده توکن‌ها به صورت همزمان، پایین است.»

این دستورالعمل‌ها به‌طور خاص بر شفافیت در افشای اطلاعات تاکید داشته و دریافت هرگونه هزینه‌ای برای پشتیبانی از معاملات یک توکن را ممنوع اعلام می‌کنند. به عبارت دیگر، صرافی‌ها مجاز به دریافت وجه یا پاداشی برای فهرست کردن توکن‌ها بدون اعلام صریح آن به کاربران نخواهند بود.

اعتبار ناشر توکن، اقدامات حفاظت از کاربر، استانداردهای فناوری و امنیت، و انطباق با قوانین، از دیگر جنبه‌های کلیدی این دستورالعمل‌ها به شمار می‌روند. طبق این دستورالعمل‌ها، صرافی‌ها ملزم به ارائه اطلاعات ضروری مانند «گزارش سفید» (White Paper) و اطلاعیه‌های مهم از ناشران توکن به کاربران هستند.

همچنین، اقدامات حفاظت از کاربر شامل صدور اطلاعیه‌های حذف توکن و اختصاص مهلت زمانی برای مدیریت دارایی‌های کاربران است.

انتشار این دستورالعمل‌ها پیشاپیش اجرای «قانون حفاظت از کاربران دارایی‌های مجازی» کره جنوبی صورت می‌گیرد که قرار است از ۱۹ جولای (۲۸ تیرماه) به اجرا درآید.

این قانون که در واکنش به پیامدهای فروپاشی صرافی FTX وضع شده است، کنترل‌های سخت‌گیرانه‌تر و رویه‌های استانداردشده را در سراسر صرافی‌ها برای جلوگیری از دستکاری بازار و حمایت از سرمایه‌گذاران، الزامی می‌کند.


منبع : Decrypt