ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شرکت Consensys برای تقویت امنیت MetaMask، کمپانی Wallet Guard را تصاحب کرد.

2024/07/04
10:50
40

شرکت Consensys، توسعه‌دهنده کیف پول محبوب MetaMask، در راستای ارتقاء امنیت این والت غیر-حضانتی (non-custodial) مبتنی بر وب ۳، اقدام به خرید کمپانی امنیت ارز دیجیتال Wallet Guard نمود.

Wallet Guard یک افزونه مرورگر شناخته شده ارائه می‌دهد که امکان شناسایی لحظه‌ای کلاهبرداری‌ها و ابزارهای تخلیه کیف پول (wallet drainer) را فراهم می‌سازد.

Consensys قصد دارد با ادغام قابلیت‌های افزونه مرورگر و موتور امنیتی Wallet Guard، لایه حفاظتی مستحکم‌تری برای کیف پول، دارایی‌های دیجیتال و داده‌های کاربران MetaMask در برابر سرقت، کلاهبرداری و تقلب ایجاد نماید. این شرکت اعلام کرده است که این ادغام، با استفاده از اعتبارسنجی تراکنش و تحلیل مبتنی بر رفتار کاربر، امکان تشخیص و مقابله با ابزارهای تخلیه کیف پول را به شکل موثرتری فراهم خواهد آورد و بدین ترتیب، از کاربران در برابر برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) و کلاهبرداری‌های مخرب به صورت لحظه‌ای محافظت خواهد کرد. مبلغ این توافق توسط Consensys اعلام نشده است.

این خریداری، پس از اقدام Consensys در ماه فوریه برای ادغام هشدارهای امنیتی Blockaid در MetaMask بر روی چندین بلاکچین از جمله اتریوم، لینا، بایننس چین، پالیگان، آربیتروم، آپتیمیزم و آولانچ صورت می‌گیرد. MetaMask تخمین زده است که هشدارهای امنیتی مذکور تنها در سال ۲۰۲۴ بتوانند از سرقت صدها میلیون دلار دارایی دیجیتال جلوگیری کنند.

بر اساس گزارش جرایم ۲۰۲۴ Chainalysis، تنها در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱.۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال از طریق کلاهبرداری به سرقت رفته است. این رقم در سال ۲۰۲۲ برابر با ۳.۷ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳ میلیارد دلار بوده است.

جو لوبین، مدیرعامل Consensys و یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، ضمن اشاره به این اقدام، اذعان داشت: «Wallet Guard به سرعت به عنوان یک ابزار امنیتی پیشرو با قابلیت‌های پیشرفته و نوآوری مستمر شناخته شده است که همسو با هدف Consensys برای اولویت قرار دادن امنیت کاربر می‌باشد. راه‌حل‌های امنیتی نوآورانه آن‌ها نقش اساسی در مأموریت ما برای ایجاد محیطی امن‌تر و قابل اعتمادتر جهت تسهیل پذیرش گسترده این صنعت ایفا خواهد کرد.»

تیم Wallet Guard به Consensys ملحق می‌شود

به عنوان بخشی از این توافق، کل تیم Wallet Guard به Consensys پیوسته و در بخش امنیت محصول MetaMask مشغول به کار خواهند شد.

اهم شاه، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل مشترک Wallet Guard ابراز داشت: «ما از فرصت به اشتراک گذاشتن دانش و تعهد خود به امنیت کاربران نهایی با میلیون‌ها کاربر MetaMask در سراسر جهان هیجان‌زده هستیم. دستیابی به پیشرفت در امنیت و مقابله با تقلب و کلاهبرداری، برای پذیرش گسترده وب ۳ ضروری است.»

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط این شرکت، MetaMask همچنان با بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، پرکاربردترین کیف پول ارز دیجیتال باقی مانده است. ماه گذشته، Consensys قابلیت استیکینگ اشتراکی را برای کیف پول وب ۳ راه‌اندازی کرد که کاربران MetaMask را قادر می‌سازد با هر مقدار اتر در تأمین امنیت شبکه اتریوم مشارکت کنند و پاداش اعتبارسنجی دریافت نمایند.


منبع : The block