ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) ممکن است به زودی عرضه شوند

2024/07/04
10:55
42

شرکت مدیریت دارایی Bitwise، چند روز زودتر از موعد مقرر ۸ جولای، اقدام به ثبت فرم اصلاح‌شده S-1 برای یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر اتریوم نمود. این اقدام، احتمالاً نشان دهنده آمادگی تقریبی این محصولات برای عرضه در بازار است.

Bitwise فرم ثبت به‌روز شده خود را روز چهارشنبه ارائه کرد. برخی تحلیلگران بر این باورند که این محصولات می‌توانند ظرف دو هفته آینده در لیست معاملات قرار بگیرند. یک منبع نزدیک به موضوع، ضمن اشاره به عدم اعلام زمان نهایی شدن پیش‌نویس‌ها توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، احتمال دریافت مجوز از این نهاد تا پایان هفته آینده را مطرح کرده است.

جیمز سیفارت، تحلیلگر صندوق‌های قابل معامله در بورس بلومبرگ، در پستی در یک شبکه اجتماعی نوشت: «فرم S-1 اصلاح‌شده دیگری از BitwiseInvest برای ETF اتریوم آن‌ها دریافت کرده‌ایم. انتظار می‌رود در طول هفته جاری، موارد بیشتری از سایر ناشران وجود داشته باشد. در حال حاضر، با توجه به شرایط موجود، احتمالاً لیست شدن این صندوق‌ها اواخر هفته آینده یا هفته ۱۵ جولای صورت پذیرد.»

لازم به ذکر است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در ماه می با فرم‌های ۱۹b-4 برای هشت صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم، از جمله Bitwise، موافقت کرده بود. با این حال، ناشران همچنان برای شروع معاملات، نیاز به تأیید اظهارات S-1 خود دارند که بخشی از یک فرآیند دو مرحله‌ای است.

اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد صندوق‌های قابل معامله در بورس بلومبرگ، در پستی در یک شبکه اجتماعی نوشت: «با توجه به ماهیت محدود نظرات ارائه شده، علت تأخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در تأیید این صندوق‌ها کاملاً مشخص نیست. این موضوع می‌توانست تاکنون و به سهولت، امکان آغاز معاملات این صندوق‌ها را فراهم سازد. شاید یک ناشر خاص روند را کند کرده باشد و یا دلایل دیگری همچون سستی ناشی از تعطیلات تابستانی و مرخصی کارکنان وجود داشته باشد. در هر صورت، تمامی شواهد حاکی از آن است که راه‌اندازی این صندوق‌ها همچنان در ماه جاری انجام خواهد پذیرفت. جزئیات بیشتر در هفته آینده ارائه می‌شود.»

پیش‌تر، نشریه The Block گزارش داده بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فرم‌های S-1 را به چندین ناشر بالقوه صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم با «نظرات محدود» که احتمالاً آخرین دور بازخورد بوده است، بازگردانده است.

Bitwise نیز تغییراتی را در فرم خود اعمال کرده است، از جمله اینکه برای ابتدایی‌ترین ۵۰۰ میلیون دلار دارایی، کارمزد اسپانسر را حذف خواهد کرد. مبلغ نهایی این کارمزد هنوز توسط این شرکت اعلام نشده است. VanEck، دیگر شرکت فعال در این حوزه، نیز اعلام کرده است که در ابتدا از دریافت کارمزد صرف نظر می‌کند.


منبع : The block