ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

اعمال مالیات بر ارزش افزوده بر معاملات رمزارزی در KuCoin برای کاربران نیجریه

2024/07/04
11:13
34

صرافی ارزهای دیجیتال KuCoin اعلام کرده است که از تاریخ 8 جولای 2024، شروع به اعمال مالیات بر ارزش افزوده (VAT) به میزان 7.5 درصد روی کارمزد تراکنش‌های کاربران نیجریه‌ای خود خواهد کرد.

این اقدام بر اساس بیانیه KuCoin در تاریخ 3 جولای صورت گرفته است. آنها اعلام نمودند: "از تاریخ مذکور، ما نسبت به دریافت مالیات بر ارزش افزوده به میزان 7.5 درصد از کارمزد تراکنش‌های هر معامله برای کاربرانی که اطلاعات KYC آنها در نیجریه ثبت شده است، اقدام خواهیم کرد."

KuCoin تاکید کرده است که این مالیات صرفاً بر روی کارمزد تراکنش و نه کل مبلغ معامله اعمال می‌شود. همچنین، این مالیات شامل تمامی انواع تراکنش‌های قابل انجام توسط کاربران نیجریه‌ای در پلتفرم KuCoin خواهد بود.

KuCoin دلیل این اقدام را "به‌روزرسانی مهم در قوانین" عنوان کرده است. با این حال، تاکنون سایر پلتفرم‌های معاملات رمزارز فعال در نیجریه مانند ByBit و بایننس، هیچ‌گونه اقدامی در خصوص اعمال مالیات بر کاربران خود اعلام نکرده‌اند.

فعالان صنعت رمزارز در نیجریه، اعمال مالیات بر ارزش افزوده را نشانه‌ای مثبت برای رشد ارزهای دیجیتال در این کشور تلقی می‌کنند. یکی از کاربران KuCoin اظهار داشت:

"به نظر می‌رسد دولت نیجریه رویکرد خود را تغییر داده و به جای مخالفت با این فناوری، اکنون آمادگی دریافت مالیات از صرافی‌های رمزارز و ایجاد درآمد برای کشور را دارد. این یک پیشرفت قابل توجه است."

لازم به ذکر است، نیجریه با کسب رتبه دوم در شاخص پذیرش جهانی رمزارز چینالیسیس در سال 2023، یکی از بالاترین نرخ‌های پذیرش ارزهای دیجیتال در جهان را داراست.

با وجود این، اعمال مالیات بر ارزش افزوده توسط KuCoin در سایه رویکرد تا حدودی خصمانه دولت نیجریه نسبت به این صنعت نوظهور صورت می‌گیرد.

پیش‌تر در سال جاری، دولت نیجریه فعالیت‌های صرافی‌های رمزارز را عامل بروز مشکلات نرخ ارز خارجی و فعالیت‌های دستکاری‌کننده اعلام کرد. این امر منجر به تعلیق تمامی فعالیت‌های همتا به همتا (P2P) با نایرا (NGN) نیجریه توسط چندین صرافی، از جمله KuCoin، شد.

از آن زمان، مقامات نظارت خود را بر دارایی‌های دیجیتال افزایش داده و رویکردی محتاطانه در قبال آن‌ها در پیش گرفته‌اند. به طور خاص، دولت نیجریه در ماه مارس اقدامات قانونی علیه بایننس به اتهام فرار مالیاتی و پولشویی را آغاز کرد.


منبع : Cryptoslate