ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تمایل روزافزون بانک‌های امارات به دارایی‌های دیجیتال: همکاری تاوروس و زاند

2024/07/04
11:31
38

همکاری بین بانک دیجیتال Zand، پیشگام بانکداری دیجیتال در امارات متحده عربی، و شرکت فناوری مالی سوئیسی، تاوروس، نشان‌دهنده‌ی تمایل فزاینده‌ی مؤسسات مالی سنتی امارات به ورود به حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتال است.

بشیر کازور، مدیرعامل تاوروس، این خبر را در پی عقد قرارداد همکاری جدید با بانک Zand برای ارائه‌ی خدمات دارایی دیجیتال اعلام کرد.

بهره‌مندی Zand از راه‌حل‌های پیشرفته‌ی تاوروس

این همکاری به بانک Zand امکان می‌دهد تا از راه‌حل‌های پیشروِ تاوروس در زمینه‌ی نگهداری امن و توکنیزه‌سازی دارایی‌های دیجیتال بهره‌مند شود. این امر طیف وسیعی از خدمات دارایی دیجیتال، از جمله ارزهای دیجیتال، اوراق بهادار توکنیزه شده و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را برای Zand فراهم خواهد کرد.

بانک Zand که در سال ۲۰۲۲ مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی امارات متحده عربی (CBUAE) دریافت کرده است، خدمات جامع خرده‌فروشی و سازمانی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

مایکل چان، مدیرعامل بانک Zand، این همکاری را به عنوان یک نقطه‌ی عطف برای خدمات دارایی دیجیتال توصیف کرد. وی اظهار داشت: «همکاری ما با تاوروس، یک نقطه‌ی عطف برای خدمات دارایی دیجیتال به شمار می‌رود و دوره‌ی جدیدی از برتری بانکداری را رقم می‌زند. دوره‌ای که در آن، امنیت، انعطاف‌پذیری و راه‌حل‌های مبتنی بر مشتری برای بازتعریف ماهیت اقتصاد دیجیتال گرد هم می‌آیند.»

به گفته‌ی کازور، این همکاری نشان‌دهنده‌ی تقاضای بالای بانک‌های امارات متحده عربی و شورای همکاری خلیج فارس (GCC) برای خدمات دارایی دیجیتال است.

رویکرد حمایتی امارات نسبت به رمزارزها

کازور همچنین اشاره کرد که این همکاری، پیشرفت قابل توجه امارات متحده عربی به عنوان یک مرکز پیشرو دارایی‌های دیجیتال را نشان می‌دهد.

امارات متحده عربی در سال‌های اخیر، به مقصدی جذاب برای شرکت‌های حوزه‌ی رمزارز تبدیل شده است که به دنبال سرمایه‌گذاران و نهادهای نظارتی حمایتی هستند. این رویکرد در تضاد با بازارهای بزرگی مانند ایالات متحده است که رویکردی محتاطانه‌تر نسبت به این صنعت نوظهور در پیش گرفته‌اند.

به سبب این رویکرد حمایتی، شرکت‌های بزرگ رمزارز مانند بایننس و اوکی اکس (OKX) فعالیت خود را در امارات متحده عربی گسترش داده‌اند. ماه گذشته، شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه‌ی Hashed Ventures نیز با بهره‌مندی از محیط نظارتی مطلوب، حضور خود را در این منطقه تقویت کرد.

تاوروس قصد دارد از این بستر استفاده کند. کازور اعلام کرده است که این شرکت «برای خدمت‌رسانی به مشتریان خود با رویکردی هم سوئیسی و هم منطقه‌ای، سرمایه‌گذاری بیشتری در امارات متحده عربی انجام خواهد داد.»


منبع : Cryptoslate