ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کارنامه عملکرد نیمه اول سال ۲۰۲۴: استخراج‌کنندگان بزرگ بیت‌کوین، نرخ هش خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند.

2024/07/04
11:44
37

در حالی که نرخ هش برخی از شرکت‌های استخراج‌کننده بیت‌کوین در نیمه اول سال جاری با سطوح مختلفی از تغییر مواجه شده است، بازیگران بزرگی مانند ماراتن دیجیتال و رایوت پلتفرمز موفق به دستیابی به رشد چشمگیر در این زمینه شده‌اند.

شرکت ماراتن دیجیتال در تاریخ ۳ جولای، میانگین نرخ هش عملیاتی خود در ماه ژوئن را ۲۶.۳ اگزاهش بر ثانیه (EH/s) گزارش کرد که نشان‌دهنده افزایش ۱۰۲ درصدی نسبت به ۱۳.۰ EH/s در ژوئن ۲۰۲۳ است. این رقم همچنین حاکی از رشد ۲ درصدی نسبت به ماه مه سال جاری (۲۵.۸ EH/s) می‌باشد. ماراتن دیجیتال دستیابی به نرخ هش ۵۰ EH/s تا پایان سال جاری را هدف‌گذاری کرده است.

این شرکت، بهبودهای عملیاتی صورت‌گرفته در تأسیسات Ellendale و راه‌اندازی کامل این سایت در ماه جولای را عامل اصلی افزایش نرخ هش خود عنوان کرده است. با این حال، تولید بیت‌کوین ماراتن در ماه ژوئن با کاهش ۴ درصدی نسبت به ماه مه مواجه شده و به ۵۹۰ واحد رسیده است. (۶۱۶ واحد در ماه مه)

کل دارایی‌های بیت‌کوین ماراتن نیز با افزایش ۴ درصدی نسبت به ماه مه (۱۷۸۵۷ واحد) به ۱۸۵۳۶ واحد رسیده است. مجموع دارایی‌های نقدی و بیت‌کوین این شرکت در تاریخ ۳۰ ژوئن، ۱.۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

رایوت پلتفرمز نیز شاهد رشد قابل توجه نرخ هش است

در همین راستا، شرکت رایوت پلتفرمز در ۳ جولای اعلام کرد که در ماه ژوئن به نرخ هش ۲۲.۰ EH/s دست یافته است. این رقم بیانگر افزایش ۱۰۶ درصدی نسبت به ۱۰.۷ EH/s در ژوئن ۲۰۲۳ و ۵۰ درصدی نسبت به ۱۴.۷ EH/s در ماه مه است.

افزایش نرخ هش رایوت با اضافه کردن ۷.۳ EH/s به ظرفیت نرخ هش خود در دو ساختمان تأسیسات Corsicana و همچنین استفاده از ظرفیت موجود در تأسیسات Rockdale محقق شده است.

تولید بیت‌کوین رایوت نیز روندی صعودی را تجربه کرده است. این شرکت در ماه ژوئن، ۲۵۵ بیت‌کوین تولید کرد که نسبت به ۲۱۵ بیت‌کوین در ماه مه، ۱۹ درصد افزایش داشته است. کل دارایی‌های بیت‌کوین رایوت در ژوئن ۹۳۳۴ واحد بود که نسبت به ۹۰۸۴ واحد در ماه مه، ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عملکرد سایر بازیگران عرصه استخراج بیت‌کوین

حداقل دو شرکت دیگر نیز موفق به افزایش تقریباً دو برابری نرخ هش خود در دوره‌های مختلف شده‌اند. کلین‌اسپارک از دو برابر شدن نرخ هش خود از دسامبر ۲۰۲۳ خبر داده و بیت‌فارمز نیز نرخ هش پایان ماه خود را نسبت به سال گذشته از ۵.۳ EH/s به ۱۰.۴ EH/s ارتقاء داده است.

با این حال، عملکرد برخی از شرکت‌ها با رشد کم‌تری همراه بوده است. سیفر ماینینگ نرخ هش عملیاتی پایان ماه خود را ۸.۶ EH/s گزارش کرده که نسبت به ۸.۰ EH/s در ماه مه و ۶.۰ EH/s در سال گذشته افزایش داشته است. این شرکت در ماه ژوئن، ۱۷۶ بیت‌کوین استخراج کرده است که نسبت به ۱۶۶ بیت‌کوین در ماه مه افزایش یافته است.

شرکت بیت‌دیر نیز از نرخ هش تحت مدیریت ۲۲.۳ EH/s در ماه ژوئن خبر داد که نسبت به ۲۲.۴ EH/s در ماه مه کاهش داشته است، اما همچنان نسبت به ۱۸.۸ EH/s در سال گذشته افزایش نشان می‌دهد. بیت‌دیر از طریق استخراج شخصی، ۱۷۹ بیت‌کوین استخراج کرده است که نسبت به ۱۸۴ بیت‌کوین در ماه مه کاهش داشته است.


منبع : Cryptoslate