ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

نیوزیلند با فرار مالیاتی در بازار رمزارز مقابله می‌کند

2024/07/04
11:52
42

سازمان مالیات‌ستانی نیوزیلند (IRD) روز پنجشنبه اعلام کرد در حال هدف قرار دادن سرمایه‌گذاران فعال در حوزه رمزارز است که درآمد حاصل از تراکنش‌های خود را در اظهارنامه‌های مالیاتی گزارش نکرده‌اند.

IRD طی بیانیه‌ای اعلام کرد که موفق به شناسایی ۲۲۷ هزار کاربر رمزارز در کشور شده است که در حدود ۷ میلیون تراکنش به ارزش مجموع ۷.۸ میلیارد دلار نیوزیلند (۴.۷ میلیارد دلار آمریکا) مشارکت داشته‌اند.

از سال ۲۰۱۸، IRD رمزارزها را همانند سایر دارایی‌ها برای اهداف مالیاتی در نظر می‌گیرد. بدین معنا که هر گونه سود حاصل از خرید، فروش یا معامله رمزارز مشمول مالیات خواهد بود.

IRD: درک تعهدات مالیاتی در حوزه رمزارز ضروری است

به گفته ترور جفریز، سخنگوی IRD، این سازمان پس از هشدار به کاربران بالقوه غیرمجاز رمزارز در اواخر سال ۲۰۲۰، اکنون دور جدیدی از هشدارها را صادر کرده است.

آقای جفریز تاکید کرد: «داده‌های ما به شناسایی مودیانی که مالیات خود را پرداخت نمی‌کنند، کمک کرده است. این داده‌ها همچنین برای شناسایی مودیانی با دارایی‌های رمزارز قابل توجه مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

«چنانچه افرادی از رمزارز درآمد کسب می‌کنند، باید نسبت به تعهدات مالیاتی خود بر این درآمد و خطرات عدم اعلام تمام فعالیت‌های مرتبط با مالیات آگاه باشند.»

وی افزود IRD منابعی را برای کمک به مودیان جهت درک تعهدات مالیاتی رمزارز خود در اختیار می‌گذارد. همچنین خاطرنشان کرد تصور غلط رایج در مورد ناشناس بودن بلاک‌چین نادرست است. سازمان مالیاتی ابزارهایی برای ردیابی و تجزیه و تحلیل فعالیت‌های رمزارز در اختیار دارد و فرار مالیاتی را دشوار می‌کند.

افزایش علاقه به دارایی‌های دیجیتال در نیوزیلند

بر اساس مطالعات اخیر، نیوزیلند شاهد افزایش چشمگیر استفاده از رمزارز است و تعداد بی‌سابقه‌ای از مردم اکنون مالک رمزارز هستند. این افزایش تا حدی ناشی از بی‌اعتمادی به بانک‌ها و موسسات سنتی است که برخی از سرمایه‌گذاران آن‌ها را مانعی برای دستیابی به اهداف مالی خود می‌دانند.

این مطالعه که بر روی بیش از ۱۰۰۰ پاسخ‌دهنده انجام شد، نشان داد که ۱۴ درصد از آن‌ها مالکیت فعلی یا گذشته‌ی رمزارز را تایید کرده‌اند. این رقم نسبت به ۱۰ درصد گزارش‌شده در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. علاوه بر این، تقریباً نیمی (۴۵ درصد) از افراد مورد بررسی، در حال بررسی سرمایه‌گذاری در رمزارز در آینده هستند.


منبع : Cryptonews