ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سازمان ناظر مالی کره جنوبی، نظارت لحظه‌ای برای مقابله با تقلب در ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرد

2024/07/04
18:57
35

سازمان خدمات نظارت مالی کره جنوبی (FSS) در اقدامی پیشگامانه، از توسعه و راه‌اندازی یک سیستم نظارت ۲۴ ساعته بر بازار ارزهای دیجیتال خبر داد. این سیستم با همکاری صرافی‌های داخلی جهت شناسایی و مقابله با هرگونه فعالیت مشکوک در این حوزه طراحی شده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی FSS، بهره‌برداری از این سیستم نظارتی همزمان با اجرایی شدن اولین چارچوب جامع کره جنوبی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال، یعنی از تاریخ ۱۹ جولای آغاز خواهد شد.

این سازمان نظارتی در تشریح اقدامات صورت‌گرفته، اعلام کرد که طی بازه زمانی دی ماه ۱۳۹۹ تا اردیبهشت ماه جاری، اقدام به تدوین یک فرمت استاندارد برای گزارش تراکنش‌های صرافی‌های داخلی نموده است. بر بستر همین فرمت استاندارد، سیستمی برای تفکیک هوشمندانه تراکنش‌های غیرعادی از سایر تراکنش‌ها راه‌اندازی شده است.

FSS ضمن اشاره به الگوبرداری از معیارهای بورس کره (KRX) برای شناسایی تراکنش‌های غیرمعمول، بر توسعه مدل‌ها و شاخص‌های دقیق از طریق فرآیندهای شبیه‌سازی متعدد تاکید کرد. این سازمان ابراز امیدواری نموده که این سیستم نظارتی با دقت بالا، تراکنش‌های غیرقانونی را فیلتر نماید.

سازمان خدمات نظارت مالی کره جنوبی همچنین اذعان داشت که صرافی‌های داخلی بزرگ که ۹۹.۹ درصد از حجم معاملات ارز دیجیتال این کشور را پردازش می‌کنند، بر اساس آخرین معیارهای ابلاغی، سیستم نظارتی مذکور را پیاده‌سازی نموده‌اند.

علاوه بر این، FSS به صرافی‌ها توصیه کرده است که تیمی اختصاصی برای رصد مداوم تراکنش‌های مشکوک تشکیل دهند. این سازمان دستورالعمل‌هایی را برای کشف فعالیت‌های غیرقانونی در تراکنش‌های شناسایی‌شده از طریق حسابرسی اطلاعات درون‌زنجیره‌ای (onchain data) در اختیار صرافی‌ها قرار داده است. FSS خاطرنشان کرد فعالیت‌های غیرقانونی در حوزه ارزهای دیجیتال شامل استفاده از اطلاعات محرمانه توکن برای معاملات ناعادلانه، دستکاری قیمت و جعل داده‌های مربوط به گردش ارز دیجیتال است.

به منظور تسهیل گزارش‌دهی تراکنش‌های مشکوک، صرافی‌های کره جنوبی خطی مستقیم با سازمان خدمات نظارت مالی این کشور برقرار کرده‌اند.

قانون جدید در انتظار اجرا

قانون حمایت از کاربران دارایی مجازی، به عنوان اولین قانون جامع کره جنوبی در حوزه ارزهای دیجیتال، از تاریخ ۱۹ جولای به طور کامل اجرایی خواهد شد.

هدف اصلی این قانون، ریشه‌کن کردن فعالیت‌های غیرقانونی بازار نظیر استفاده از اطلاعات محرمانه برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال، دستکاری قیمت بازار و انجام تراکنش‌های تقلبی است. همچنین، این قانون از ارائه دهندگان خدمات ارز دیجیتال می‌خواهد که بیش از ۸۰ درصد از وجوه امانتی را در حافظه سرد (cold storage) برای ارتقای امنیت وجوه کاربران نگهداری کرده و در برنامه‌های بیمه‌ای ثبت‌نام کنند تا در صورت نقض امنیتی، بتوانند خسارات احتمالی کاربران را جبران نمایند.

قانون‌گذاران کره جنوبی هم‌اکنون مشغول تدوین قوانین تکمیلی برای قانون حمایت از کاربر هستند. در این قوانین تکمیلی، موضوعاتی مانند مقررات مربوط به استیبل‌کوین و امکان معاملات نهادی ارز دیجیتال مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است، صرافی‌های کره جنوبی و نهاد نماینده آنها اوایل این هفته از ایجاد یک کد رفتاری جدید برای شرکت‌های داخلی خبر دادند. این کد رفتاری مستلزم ارزیابی مجدد ۱۳۳۳ ارز دیجیتالی است که در حال حاضر امکان معامله آنها در داخل کره جنوبی وجود دارد.


منبع : The block