ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تحرکات جزئی در کیف پول‌های صرافی ورشکسته‌ی Mt. Gox، با احتمال ارتباط به بازپرداخت‌ها

2024/07/04
19:02
39

داده‌های شرکت تحلیل بلاکچین آرکهام اینتلجنس، از انجام دو تراکنش بیت‌کوین طی چند ساعت گذشته از تعدادی کیف پول مرتبط با صرافی منحل‌شده‌ی Mt. Gox حکایت دارد. این تراکنش‌ها در راستای تسویه حساب بدهی ۹ میلیارد دلاری بیت‌کوین این صرافی انجام شده و شامل جابجایی وجوه از سه کیف پول قبلا متعلق به Mt. Gox بوده است. با این حال، قابل توجه است که بزرگترین تراکنش مذکور تنها معادل ۲۴ دلار بیت‌کوین بوده است.

آخرین انتقال قابل ملاحظه‌ی دارایی‌های بیت‌کوین از Mt. Gox با ادغام آن‌ها در سه کیف پول اصلی همراه بود. در آن زمان، مبلغ اندکی به ارزش ۲۴ دلار بیت‌کوین در یک کیف پول واسطه باقی ماند. بر اساس برچسب‌گذاری آرکھام، طی ساعات اخیر، این مقدار ناچیز بیت‌کوین به یک کیف پول دیگر منتقل شده و سپس به یک کیف پول موسوم به «گرم» صرافی Bitbank ارسال گردیده است. باقی‌مانده‌ی بیت‌کوین نیز به یک کیف پول جدید فرستاده شده است.

صرافی Bitbank یکی از صرافی‌هایی است که برای تسهیل بازپرداخت طلب طلبکاران Mt. Gox انتخاب شده است. لازم به ذکر است که این وجوه مستقیما به حساب بیت‌کوین کاربران سابق Mt. Gox واریز نخواهد شد؛ بلکه، امین این دارایی‌ها، وجوه را به پنج صرافی شامل کراکن، بیت‌استمپ، اس‌بی‌آی وی‌سی ترید، بیت‌بانک و بیت‌گو ارسال می‌کند. هر یک از این صرافی‌ها پیش‌تر اعلام کرده‌اند که وجوه دریافتی را طی بازه‌های زمانی مختلف (تا حداکثر ۹۰ روز) برای مشتریان واجد شرایط خود قابل دسترسی خواهند ساخت.

با وجود این، از آنجا که این تراکنش اندک بیت‌کوین از هیچ‌کدام از کیف پول‌های اصلی Mt. Gox به صرافی ارسال نشده، مشخص نیست که آیا این تراکنش صرفا یک انتقال آزمایشی جهت بررسی فرآیند برای مبالغ بالاتر بوده است یا خیر.

پیش‌تر، امین دارایی‌های Mt. Gox اعلام کرده بود که بازپرداخت‌ها از ابتدای ماه جولای آغاز خواهد شد. با این حال، تاریخ دقیق ارسال وجوه به صرافی‌ها به صورت عمومی اطلاع‌رسانی نشده است.

شایان ذکر است، در آستانه‌ی بازپرداخت وجوه طلبکاران Mt. Gox، قیمت بیت‌کوین طی یک ماه گذشته بیش از ۱۰,۰۰۰ دلار کاهش یافته است.


منبع : The block