ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دامنه‌ی نظارت بر رمزارزها را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر این حوزه گسترش می

2024/07/04
19:05
37

گزارشی از DL News به نقل از آری پاول، بنیانگذار شرکت BlockTower Capital، حاکی از آن است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تحقیقاتی را در خصوص فعالیت احتمالی شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) حوزه‌ی ارزهای دیجیتال به عنوان فروشندگان اوراق بهادار ثبت‌نشده آغاز کرده است.

آقای پاول در پادکست Unchained اظهار داشت که SEC «تحقیقات گسترده‌ای را در مورد شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر به دلیل فعالیت به عنوان فروشندگان اوراق بهادار ثبت‌نشده آغاز کرده است.» وی خاطر نشان کرد که توافقات مربوط به فروش توکن با تخفیف که برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر با پروژه‌های رمزارز منعقد می‌کنند، ممکن است ناقض قوانین اوراق بهادار باشد.

این تحول نشان‌دهنده‌ی تشدید قابل توجه رویکرد نظارتی SEC نسبت به صنعت دارایی‌های دیجیتال است. از زمان تصدی گری جنسلر به عنوان رئیس این کمیسیون،  اقدامات قانونی علیه صرافی‌های رمزارز بزرگ همچون Coinbase، Kraken و Binance به دلیل عرضه احتمالی اوراق بهادار ثبت‌نشده به سرمایه‌گذاران، نشان‌دهنده‌ی سخت‌گیری فزاینده‌ی SEC در این حوزه بوده است.

آقای پاول جهت تبیین این موضوع، سناریویی فرضی را برای تشریح تخلفات احتمالی ارائه کرد. وی به توافقاتی اشاره کرد که در آن‌ها، پروژه‌های رمزارز پیش از راه‌اندازی، توکن‌های خود را با تخفیف‌های قابل توجه به شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر پیشنهاد می‌دهند، با این انتظار که این شرکت‌ها اقدام به تبلیغ توکن‌های مذکور نمایند.

آقای پاول توضیح داد: «این اقدام به منزله‌ی استخدام شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر به عنوان بازاریاب است. چنین اقدامی در واقعیت امر، فعالیت به عنوان یک فروشنده‌ی اوراق بهادار تلقی می‌شود. همچنین از منظر اخلاقی، این اقدام مصداق بارز فعالیت به عنوان یک پامپ‌و‌دامپر به شمار می‌رود.»

اکنون دامنه‌ی تمرکز نظارتی SEC گسترده‌تر شده و شامل برنامه‌های غیرمتمرکز مالی (DeFi) و سایر بازیگران این صنعت نیز می‌شود. در ماه مه، کارگزاری آنلاین Robinhood به دلیل فعالیت در حوزه‌ی تجارت ارز دیجیتال، اخطاریه احتمالی مبنی بر شکایت حقوقی دریافت کرد. این آژانس همچنین شرکت Consensys را به دلیل فروش ادعایی اوراق بهادار ثبت‌نشده از طریق سرویس استیکینگ MetaMask متهم کرده است. Consensys این اتهام را رد کرده است. علاوه بر این، SEC ادعا می‌کند صرافی غیرمتمرکز Uniswap یک صرافی اوراق بهادار ثبت‌نشده است که توسط Uniswap Labs کنترل می‌شود.

این بازرسی‌های گسترده‌تر از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، جبهه‌ی جدیدی را در نبرد نظارتی جاری بین SEC و صنعت رمزارز باز می‌کند. در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار بر این باور است که ارزهای دیجیتال تحت قوانین موجود اوراق بهادار قرار می‌گیرند، این صنعت خواهان تدوین مقررات جدید و متناسب برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال است. با تداوم روند دعاوی حقوقی، به نظر می‌رسد SEC دامنه‌ی اجرای قوانین خود را در سراسر اکوسیستم رمزارز گسترش می‌دهد.


منبع : Cryptobriefing