ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

السالوادور با جدیت به خرید روزانه بیت کوین ادامه می‌دهد

2024/07/05
09:12
33

السالوادور، یکی از پیشگامان پذیرش ارزهای دیجیتال، علیرغم نوسانات اخیر بازار، همچنان به تعهد خود در قبال برنامه "خرید روزانه ۱ بیت کوین" پایبند است.

بر اساس داده‌های وبسایت معتبر BitInfoCharts، کیف پول دیجیتال تحت کنترل دولت السالوادور از ماه مارس اقدام به خرید استراتژیک و منظم ۱ بیت کوین (BTC) در روز کرده است. این رویکرد، نشان دهنده عزم جدی این کشور برای انباشت تدریجی بیت کوین است.

این استراتژی خرید، پس از اعلام رسمی آن توسط رئیس جمهور السالوادور، آقای نجیب بوکله، در نوامبر ۲۰۲۲، به طور مداوم دنبال شده است.

آقای بوکله در ماه مارس، بر تداوم این برنامه تا زمانی که خرید بیت کوین با ارزهای رایج (فیات) "غیرقابل دستیابی" شود، تاکید کرد. پیش از این تاکید، رئیس جمهور در ماه فوریه، عدم قصد السالوادور برای فروش ذخایر فعلی بیت کوین خود را به صراحت اعلام کرده بود.

علاوه بر این، السالوادور بخش قابل توجهی از دارایی‌های رمز ارز خود را به یک کیف پول سرد منتقل کرده است. به گفته آقای بوکله، این کیف پول، "اولین قلک بیت کوینی" این کشور به شمار می‌رود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که السالوادور بیت کوین‌های خود را از صرافی ارز دیجیتال Bitfinex خریداری کرده است. همچنین، بر اساس گزارش جداگانه‌ای از خبرگزاری رویترز، السالوادور طی سه سال گذشته موفق به استخراج ۴۷۴ واحد بیت کوین با استفاده از انرژی زمین‌گرمایی آتشفشان تکاپا شده است.

ماه گذشته، السالوادور از برنامه‌های خود برای گسترش ادغام بیت کوین در سیستم بانکداری این کشور پرده برداشت. این کشور یک پیشنهاد اصلاحیه برای بانک‌ها ارائه کرده است که هدف آن امکان انجام تراکنش‌ها با بیت کوین و دلار آمریکا به صورت همزمان می‌باشد.

ثبات و جدیت السالوادور در خرید بیت کوین و اهداف بلندپروازانه آن، بیانگر اعتقاد راسخ این کشور به آینده ارزهای دیجیتال است.


منبع : Cryptonews