ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تلاش تایوان موبایل برای ادغام دارایی‌های دیجیتال با خدمات رایج با کسب مجوز VASP

2024/07/06
09:58
24

اپراتور مخابراتی بزرگ تایوان، تایوان موبایل، برای مجوز ارائه خدمات دارایی مجازی (VASP) اقدام کرده است. کمیسیون نظارت مالی تایوان، این شرکت را به عنوان بیست و ششمین دارنده مجوز VASP در لیست خود ثبت کرده است. این لیست شامل ارائه دهندگان پلتفرم ارز مجازی مطابق با قوانین پیشگیری از پولشویی است.

مدیرعامل تایوان موبایل، آقای لین چي چن، به عنوان فرد مسئول و شرکت به عنوان نماینده قانونی ذکر شده است. در نتیجه، تایوان موبایل هم اکنون عضو انجمن VASP این کشور شده است.

هدف اصلی انجمن VASP ارتقای نظارت بر قوانین رمزارز است. تمامی اعضا، از جمله تایوان موبایل، برای رعایت قوانین مبارزه با پولشویی در کمیسیون نظارت مالی ثبت نام کرده‌اند.

ورود تایوان موبایل به بخش VASP نویدبخش معرفی برنامه‌های کاربردی جدید رمزارز است که دارایی‌های دیجیتال را با خدمات رایج ادغام می کند. این اقدام گام مهمی در تلاش این شرکت برای ورود به بازار رمزارز به شمار می‌رود.

کارشناس رمزارز، کایل شاس، اظهار داشت: "این اقدام آن‌ها را در موقعیتی قرار می‌دهد تا به طور بالقوه صرافی ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی کنند که نشان‌دهنده‌ی گام بزرگی به جلو در ادغام دارایی‌های دیجیتال در خدمات رایج است."

این تحول بیانگر علاقه‌ی فزاینده‌ی شرکت‌های بزرگ آسیایی به رمزارز است. به تازگی، گروه سونی برای تقویت حضور خود در این بخش، اقدام به خرید Amber Japan کرده است. به طور مشابه، متاپلانت، شرکت دیگری در ژاپن، با افزودن ۱۶۱ واحد بیت کوین به ذخایر خود، استراتژی طرفداری از بیت کوین را در پیش گرفته است.

مقررات رمزارز در تایوان

ماه گذشته، فعالان حوزه رمزارز تایوان، یک انجمن صنعتی برای نزدیک‌تر کردن این بخش به مقررات تشکیل دادند.

بر اساس گزارش‌ها، بنیانگذار و مدیرعامل BitoPro، تيتان چنگ، به عنوان رئیس این انجمن فعالیت خواهد کرد. در حالی که وینستون شيائو، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد درآمد XREX به عنوان نایب رئیس فعالیت خواهد کرد.

کارشناسان بازار بر این باورند که تشکیل این انجمن گام مهمی برای تایوان در راستای ارتقای نظارت بر پلتفرم‌های معاملات رمزارز است. دولت به این انجمن دستور داده است تا قوانین خودنظارتی را توسعه دهد که این امر پذیرش این صنعت نوظهور را بیشتر تقویت خواهد کرد.


منبع : Cryptoslate