ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

اتهام یک مقام سابق آمریکایی به نهادهای نظارتی مبنی بر هدف قرار دادن رمزارزها

2024/07/07
16:33
37

یک مقام سابق دولت ایالات متحده نهادهای نظارتی فدرال را به هدف قرار دادن صنعت رمزارز از طریق کمپینی برای «جلوگیری از ارائه خدمات بانکی» متهم کرده است.

دونالد ورلی، که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به عنوان وکیل کل ایالات متحده خدمت می‌کرد، این اتهامات را در یک گزارش دوستانه اخیر مطرح کرد، جایی که او نماینده انجمن بلاک‌چین در حمایت از درخواست تجدیدنظر بانک کاستودیا به دادگاه تجدیدنظر دهم ایالات متحده بود.

بانک کاستودیا در اکتبر ۲۰۲۰ برای یک حساب اصلی درخواست داده و سپس در ژوئن ۲۰۲۲ علیه فدرال رزرو شکایتی مبنی بر «تاخیر غیرقانونی» در پردازش درخواست خود مطرح کرده بود.

با این حال، فدرال رزرو درخواست کاستودیا را در سال ۲۰۲۳ رد کرد و به ارتباط این بانک با فضای رمزارز اشاره کرد.

یک قاضی در مارس ۲۰۲۴ تصمیم فدرال رزرو را تایید کرد و فرصت بررسی درخواست کاستودیا را نپذیرفت.

کاستودیا در تلاش‌های جلوگیری از ارائه خدمات بانکی به بازار رمزارز گرفتار شد

ورلی در پرونده خود ادعا کرد که درخواست کاستودیا در تلاش‌های شدید و هماهنگ نهادهای نظارتی برای «جلوگیری از ارائه خدمات بانکی» به صنعت دارایی‌های دیجیتال گرفتار شده است.

او به اظهاراتی که توسط فدرال رزرو، شرکت بیمه سپرده‌های فدرال و دفتر حسابرسی ارز در ژانویه ۲۰۲۳ بیان شده بود اشاره کرد که رمزارزها را به احتمال زیاد ناسازگار با رویه‌های بانکی امن و مطمئن می‌دانستند.

رد درخواست کاستودیا توسط فدرال رزرو پس از این اظهارات هماهنگ از سوی نهادهای فدرال انجام شد.

ورلی استدلال کرد که کاستودیا هدف کمپین نهادهای نظارتی بانکی فدرال برای جدا کردن صنعت دارایی‌های دیجیتال از اقتصاد ملی گسترده‌تر قرار گرفته است، در حالی که هیچ تقصیری نداشته است.

دیگر افرادی که حمایت خود را از درخواست تجدیدنظر کاستودیا اعلام کرده‌اند شامل سناتور سابق ایالات متحده پت تومی، وزیر امور خارجه وایومینگ چاک گری، و اعضای کمیته بانکی سنای ایالات متحده و کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده هستند که گزارش‌های مشابهی را در حمایت از درخواست کاستودیا ارائه کرده‌اند.

پاول کلمنت، یکی دیگر از وکلای کل سابق ایالات متحده، گزارشی به نمایندگی از اتاق دیجیتال و شورای تجارت بلاک‌چین جهانی ارائه کرد و بیان کرد که کاستودیا از حمایت نهادهای نظارتی فدرال برخوردار نبوده است.

تصمیم در مورد درخواست تجدیدنظر کاستودیا در حال بررسی است و هنوز مشخص نیست که دادگاه تجدیدنظر چه زمانی حکم خود را صادر خواهد کرد.

قضات ممکن است به نظر دادگاه عالی از ۲۸ ژوئن که دکترین چوران را لغو کرد و مستلزم شد که دادگاه‌ها به تفسیرهای نهادهای فدرال از قانون اعتماد کنند، توجه کنند. این نظر می‌تواند در تصمیم فدرال رزرو در مورد درخواست حساب اصلی کاستودیا موثر باشد.

مجلس نمایندگان به بررسی مجدد قطعنامه‌ای در مورد قانون حسابداری SEC خواهد پرداخت

در توسعه مرتبط، مجلس نمایندگان ایالات متحده قرار است در ۱۰ ژوئیه به بررسی مجدد قطعنامه‌ای بپردازد که قصد دارد قانون حسابداری تحمیل شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار را که مانع از دست‌کاری بانک‌ها با رمزارزها شده است، لغو کند.

این قطعنامه قبلاً در هر دو مجلس نمایندگان و سنا تصویب شده بود، اما رئیس‌جمهور جو بایدن در ماه می آن را وتو کرد.

اکنون مجلس نمایندگان فرصت دارد تا با رأی دو سوم اکثریت، وتو را لغو کند.

خبر مثبت برای صنعت رمزارز این است که مجلس نمایندگان ایالات متحده اخیراً قانون نوآوری و فناوری مالی برای قرن بیست و یکم (FIT21) را تصویب کرده است.

این لایحه به دنبال ایجاد چارچوب‌های نظارتی برای بازارهای دارایی‌های دیجیتال است. این لایحه با حمایت دو حزبی به تصویب رسید و ۲۷۹ رای موافق در مقابل ۱۳۶ رای مخالف دریافت کرد. قانون FIT21 قصد دارد رژیم نظارتی برای بازارهای رمزارز ایالات متحده ایجاد کند و شفافیت و ساختار بیشتری به این صنعت ببخشد.


منبع : Cryptonews