ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بنیانگذار بازداشت‌شده‌ی کیف پول سامورایی با قرار وثیقه آزاد می‌شود

2024/07/07
16:37
38

ویلیام لارگان هیل، همبنیان کیف پول سامورایی که به همراه کین رودریگز در ماه آوریل به اتهامات فدرال پولشویی و اداره صرافی غیرمجاز ارزهای دیجیتال بازداشت شده بود، با حکم دادگاه و سپردن وثیقه توسط دولت آمریکا آزاد خواهد شد. جزئیات نهایی مبلغ و شرایط وثیقه همچنان در حال مذاکره است.

بر اساس لایحه دفاعیه‌ی اخیر وکلای آقای هیل، طرفین بر سر مبلغ وثیقه توافق کرده‌اند، اما محل اقامت وی در دوران آزادی همچنان محل اختلاف است. تیم حقوقی هیل، توسعه‌دهنده‌ی ۶۵ ساله که پیشتر در بروکلین سکونت داشته و سپس به پاریس و نهایتا پرتغال مهاجرت کرده است، خواستار اقامت وی در کنار همسرش در پرتغال شده‌اند. دادستان‌های وزارت دادگستری طبق اسناد پرونده که ابتدا توسط نشریه‌ی The Rage منتشر شد، ترجیح می‌دهند آقای هیل در منزل خواهرش در بروکلین اقامت داشته باشد.

پیش‌تر، آقای رودریگز در قبال دو اتهام مذکور اعلام بی‌گناهی کرده و با وثیقه‌ی یک میلیون دلاری آزاد شده بود. در مقابل، «بسته‌ی وثیقه‌ی بسیار مستحکم» آقای هیل، طبق لایحه دفاعیه، شامل دارایی‌هایی به ارزش حداقل ۳ میلیون دلار است. اگر دادگاه با آزادی آقای هیل در پرتغال موافقت کند، این مبلغ با تعهدات مالی همسر و اعضای خانواده‌ی وی که «تمام دارایی خود را بر پایبندی ایشان به شرایط وثیقه شرط بسته‌اند»، به حدود ۴.۴ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

دفاعیات حقوقی علیه اتهامات

مشابه همبنیان خود، آقای هیل نیز قصد دارد با اتهامات مبارزه کند. وکیل مدافع هیل خاطرنشان می‌کند که با توجه به حجم بالای کشفیات پرونده و اقدامات پیش از دادرسی، محاکمه‌ی واقعی ممکن است تا «اواخر سال ۲۰۲۵» به تعویق بیفتد.

در لایحه دفاعیه، وکیل آقای هیل همچنین استدلال‌هایی را به نفع موکل خود مطرح می‌کند که شامل تحلیل‌های حقوقی و نامه‌های حمایتی از افراد برجسته‌ی حوزه‌ی فناوری و رمزارز است. این موارد، پیش‌نمایشی از خط مشی دفاعی در جریان دادرسی آتی را به تصویر می‌کشد.

در یکی از استدلال‌های جالب توجه، وکیل آقای هیل اشاره می‌کند که کیف پول سامورایی از زمان راه‌اندازی در می ۲۰۱۵ تا آوریل ۲۰۲۴، در فروشگاه نرم‌افزاری گوگل (اپ استور) در دسترس بوده است. در آن زمان، گوگل پس از دستگیری دو همبنیان، این برنامه را از فهرست خود حذف کرد. تیم حقوقی هیل استدلال می‌کند که اگر قرار بود کیف پول سامورایی یک سرویس پولشویی باشد، با منطق خود دولت، گوگل به دلیل ارائه‌ی این برنامه به تقریبا ۴ میلیارد کاربر اندروید در جهان، به عنوان یک همدست مجرم شناخته‌نشده تلقی می‌شد.

علاوه بر این، دفاعیات هیل استدلال می‌کند که اتهام توطئه برای پولشویی وابسته به این اتهام است که کیف پول سامورایی یک صرافی غیرمجاز ارزهای دیجیتال بوده است، که مغایر با راهنمایی‌های FinCEN در آن زمان به شمار می‌رود. این لایحه بیان می‌کند: «اگر کیف پول سامورایی یک صرافی ارز دیجیتال نبود، هیچ تعهدی برای جلوگیری از پولشویی تحت قانونِ [قانونِ رازداریِ بانکی] نداشت.»

همچنین در این پرونده، نامه‌ای از سناتورهای سینتیا لومیس و ران وایدن، دو سناتور از دو حزب مختلف، وجود دارد که به دادستان کل مریک گارلند نوشتند و استدلال کردند: «قرار دادن توسعه‌دهندگان نرم‌افزار دارایی دیجیتال غیرحضانتی تحت پیگرد بالقوه‌ی کیفری به عنوان صرافان بدون مجوز، با تفسیر تثبیت‌شده‌ی [راهنمایی‌های FinCEN] مغایرت دارد و تنها باعث خفگی نوآوری و خدشه‌دار شدن اعتماد به احترامِ وزارت دادگستری به ح حرمت قانون می‌شود.»

طبق لایحه دفاعیه، قرار است اولین حضور آقای هیل در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه‌ی جنوبی نیویورک در تاریخ ۹ یا ۱۰ جولای برگزار شود.


منبع : The block