ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تانجم از معرفی کارت پرداخت ویزا با قابلیت کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال خبر داد

2024/07/07
16:50
37

تانجم، ارائه دهنده پیشرو راهکارهای امن کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال، در یک بیانیه مطبوعاتی از همکاری با ویزا برای ارائه یک راه‌حل پرداخت خودنگهدارنده برای کیف پول‌های سخت‌افزاری خبر داد.

این مشارکت راهبردی منجر به عرضه یک کارت پرداخت ویزا یکپارچه با کیف پول سخت‌افزاری خواهد شد. این کارت به کاربران تانجم امکان می‌دهد با استفاده از موجودی رمزارز یا استیبل‌کوین خود، مستقیماً در فروشگاه‌های پذیرنده ویزا در سراسر اروپا، پرداخت انجام دهند.

برخلاف راه‌حل‌های نگهداری متداول که مستلزم اعتماد به اشخاص ثالث برای مدیریت دارایی‌های کاربران است، کارت تانجم با تعبیه کلید خصوصی درون تراشه کارت، امنیت را در بالاترین سطح تضمین می‌کند. بدین ترتیب، کاربران کنترل کامل و انحصاری بر دارایی‌های دیجیتال خود را حفظ خواهند کرد و برای هر تراکنش نیازمند استفاده فیزیکی کارت هستند.

آندری کورنیخ، مدیرعامل تانجم، ضمن ابراز خرسندی از این همکاری عنوان کرد: «این ابتکار، راه‌حلی دو منظوره را برای کاربران ما به ارمغان می‌آورد. آن‌ها از یک سو از راحتی و سهولت استفاده یک کارت بانکی معمولی بهره‌مند می‌شوند و از سوی دیگر، قابلیت‌های یک کیف پول ارز دیجیتال خودنگهدارنده را در اختیار خواهند داشت.»

وی در ادامه افزود: «این یک گام بلند به سوی همگرایی بانکداری سنتی و دارایی‌های دیجیتال است و مسیر را برای کاربران عادی جهت بهره‌مندی از مزایای هر دو حوزه، هموارتر می‌کند.»

علاوه بر عرضه مستقیم این محصول، تانجم امکان بهره‌مندی از این فناوری را برای سایر صادرکنندگان کارت‌های پرداخت نیز فراهم خواهد کرد تا آن‌ها بتوانند خدمات مشابهی را به مشتریان خود ارائه دهند.

کیو شفیلد، معاون رئیس و مدیر واحد ارز دیجیتال در ویزا، با اشاره به اهمیت امنیت در اکوسیستم ارز دیجیتال گفت: «تعهد ویزا به امنیت، همواره در راستای توسعه و تکامل این حوزه بوده است.»

توکن‌سازی

ویزا در راستای تلاش‌های خود برای پیشبرد اکوسیستم رمزارز، در ماه مه با جی‌پی مورگان چیس در پروژه‌ای برای آزمایش امکان‌پذیری توکن‌سازی پول نقد و سایر دارایی‌ها همکاری کرد، همانطور که DL News در آن زمان گزارش داد.

توکن‌سازی دارایی‌های مختلف بر روی یک دفتر کل توزیع‌شده (بلاک‌چین) و ثبت آن‌ها در یک رکورد واحد، پتانسیل بهبود زمان و هزینه تسویه حساب را داراست. این امر نویدبخش تحولات قابل توجهی در دنیای پردازش پرداخت است که ویزا یکی از بازیگران اصلی آن به شمار می‌رود.

این پروژه همچنین در حال بررسی چگونگی انطباق چنین سیستمی با چارچوب‌های مقررات مالی حاکم بر بازارها و سیستم‌های پرداخت جهانی است.


منبع : Cryptobriefing