ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ترون برای انتقال بدون کارمزد استیبل‌کوین تا پایان سال برنامه‌ریزی می‌کند

2024/07/08
10:33
38

بنیانگذار ترون، جاستین سان، در تاریخ ۶ جولای اعلام کرد که تیم وی در حال توسعه‌ی راه‌حلی برای انتقال همتا به همتای (P2P) استیبل‌کوین بدون پرداخت کارمزد تراکنش (گس) است. این مکانیزم جدید به گونه‌ای عمل می‌کند که هزینه‌های انتقال مستقیماً توسط خود استیبل‌کوین‌ها پوشش داده می‌شود.

سان جزئیات فنی این نوآوری را تشریح نکرد، اما اذعان داشت که این قابلیت ابتدا روی بلاک‌چین ترون پیاده‌سازی شده و سپس با شبکه اتریوم و سایر شبکه‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) یکپارچه خواهد شد. راه‌اندازی این قابلیت برای سه ماهه چهارم سال جاری میلادی (۲۰۲۴) برنامه‌ریزی شده است.

سان معتقد است که امکان انتقال بدون کارمزد استیبل‌کوین‌ها می‌تواند پذیرش گسترده‌ی این دارایی‌های دیجیتال را به طور قابل توجهی تسهیل کند. وی در این رابطه اظهار داشت:

"چنین خدماتی به طور چشمگیری به استقرار خدمات استیبل‌کوین توسط شرکت‌های بزرگ بر بستر بلاک‌چین کمک کرده و موجب ارتقای چشمگیر پذیرش عمومی این فناوری می‌شود."

بر اساس گزارش اخیر شرکت تحلیل بلاک‌چین آرتمیس که در ۲۷ ژوئن منتشر شد، ترون شاهد رشد مداوم در تمامی معیارهای مرتبط با استیبل‌کوین بوده است. این گزارش حاکی از دستیابی ترون به بالاترین میزان عرضه در گردش استیبل‌کوین (۶۰ میلیارد دلار) تا به امروز است.

آرتمیس همچنین اشاره می‌کند که تعداد آدرس‌های فعال در شبکه‌ی ترون که از استیبل‌کوین‌ها استفاده می‌کنند به بالاترین حد خود رسیده است. علاوه بر این، ترون در حوزه‌ی انتقالات همتا به همتای استیبل‌کوین پیشرو است، به طوری که حجم تراکنش‌های این شبکه دو تا سه برابر بیشتر از شبکه‌ی اتریوم می‌باشد.

این یافته‌ها با توجه به گزارش آرتمیس نشان می‌دهند که "ترون در مقایسه با فعالیت‌های دیفای (امور مالی غیرمتمرکز)، نقش پررنگ‌تری در تسهیل پرداخت‌ها و انتقالات وجوه ایفا می‌کند."

نوآوری ترون در انتقال بدون کارمزد استیبل‌کوین می‌تواند رقیب جدی برای استیبل‌کوین PYUSD صادر شده توسط شرکت پی‌پل باشد. پی‌پل امکان انتقال رایگان استیبل‌کوین را برای برخی از کاربران آمریکایی به صورت برون‌مرزی فراهم کرده است.

احتمالاً رقیب بالقوه‌ی دیگر، یو‌اس‌دی کوین (USDC) صرافی سیرکل باشد که دومین استیبل‌کوین بزرگ پس از تتر (USDT) به شمار می‌رود. انتقال USDC در لایه‌ی دوم بلاک‌چین اتریوم به نام بیس (Base) که توسط سیرکل توسعه یافته و با استفاده از کیف پول کوین‌بیس انجام می‌شود، بدون کارمزد است.

علاوه بر این، ترون در حال بررسی توسعه‌ی یک شبکه‌ی لایه‌ی دوم برای بیت‌کوین است که از نسخه‌ی توکنی‌شده‌ی تتر (wrapped Tether) پشتیبانی کند. این نوآوری در صورت عملیاتی شدن، می‌تواند دروازه‌ای برای ورود احتمالی میلیاردها دلار به اکوسیستم بیت‌کوین باشد.

لازم به ذکر است که اعلامیه‌ی سان پس از توقف پشتیبانی از USDC توسط صرافی‌های بایننس و سیرکل روی شبکه‌ی ترون صورت گرفت.


منبع : Cryptoslate