ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سلو با راه‌اندازی تست‌نت لایه ۲ دنگو، گام نخست برای یکپارچه‌سازی با اکوسیستم اتریوم را برمی‌دارد

2024/07/08
10:36
38

بلاک‌چین لایه ۱ سلو (CELO) که بر بستر موبایل تمرکز دارد، با راه‌اندازی تست‌نت لایه ۲ تحت عنوان «دنگو»، اولین قدم اساسی را در راستای پیوستن به اکوسیستم اتریوم (ETH) برمی‌دارد. سلو که با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است، در جولای سال گذشته با رأی جامعه خود، تصمیم به تبدیل شبکه لایه ۱ خود به یک زنجیره لایه ۲ اتریوم گرفت. پس از هشت ماه بررسی و ارزیابی، جامعه سلو برای پیاده‌سازی شبکه لایه ۲ خود از «استک» شرکت آپتیمیزم (OP) بهره برد و به اکوسیستم «ابر زنجیره» آپتیمیزم ملحق شد. در این اکوسیستم، سلو در کنار دیگر شبکه‌های لایه ۲ نظیر بیس، زورا و مود قرار خواهد گرفت.

بر اساس اعلامیه رسمی سلو، در حالی که کاربران همچنان می‌توانند از استیبل‌کوین‌های بومی تتر (USDT) و یو‌اس‌دی کوین (USDC) برای پرداخت کارمزد تراکنش در شبکه جدید استفاده کنند، به زودی پل‌زنی توکن‌ها بین اتریوم و سلو تسهیل خواهد شد. همچنین سرعت تراکنش‌ها افزایش چشمگیری می‌یابد؛ به گونه‌ای که توان عملیاتی (throughput) تا ۵۰ درصد بهبود یافته و زمان تایید بلاک از ۵ ثانیه به ۲ ثانیه کاهش می‌یابد.

مارک اولشفسکی، مدیر ارشد فناوری شرکت «کلابز» (cLabs) و توسعه‌دهنده اصلی سلو، سال گذشته در مصاحبه با وب‌سایت «بلاک» عنوان کرد: «برای اکثر زنجیره‌های سازگار با EVM، با اثبات کارایی نقشه راه مقیاس‌پذیری اتریوم، توجیه باقی ماندن به عنوان یک شبکه مستقل در این بازار به طور فزاینده‌ای دشوار می‌شود.»

بر اساس اعلامیه، تیم سلو راه‌اندازی شبکه اصلی را برای «اوایل زمستان ۲۰۲۴» پیش‌بینی کرده است.


منبع : The block