ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شرکت متاپلنت، ۴۰۰ میلیون ین دیگر به دارایی‌های بیت‌کوین خود افزود

2024/07/08
10:39
36

شرکت متاپلنت، که در بورس اوراق بهادار توکیو ثبت شده و فعالیت آن عمدتاَ در توسعه‌ی هتل و املاک است، با خریداری ۴۲.۴۷ واحد بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون ین ژاپن (حدود ۲.۳ میلیون دلار آمریکا)، ذخایر بیت‌کوین خود را به بیش از ۲۰۳ واحد افزایش داد. این خبر روز یکشنبه توسط این شرکت اعلام شد.

این خرید جدید، تنها یک هفته پس از خرید ۲۰۰ میلیون ینی بیت‌کوین توسط متاپلنت صورت گرفته است. با احتساب این خرید، متاپلنت طی چهار ماه گذشته، برای پنجمین بار اقدام به خرید بیت‌کوین کرده و مجموع دارایی‌های بیت‌کوین خود را به بیش از ۲۰۳ واحد به ارزش تقریبی ۲ میلیارد ین (بالای ۱۱ میلیون دلار آمریکا) رسانده است. بر اساس اعلام رسمی متاپلنت، قیمت خرید متوسط هر واحد بیت‌کوین حدود ۵۸,۵۰۰ دلار آمریکا بوده است.

متاپلنت با تغییر رویکرد در استراتژی سرمایه‌گذاری خود، در حال حاضر بیت‌کوین را به عنوان دارایی ذخیره برای مقابله با چالش‌های اقتصادی در ژاپن در نظر گرفته است. این اقدام، همسو با یک روند جهانی است که شرکت‌های سهامی عام نظیر میکرواستراتژی را به سمت پذیرش فزاینده‌ی بیت‌کوین به عنوان ابزار پوشش ریسک در برابر عدم اطمینان اقتصادی سوق می‌دهد.

طبق گزارش وب‌سایت BitcoinTreasuries.net، تا تاریخ ۷ جولای، شرکت‌های سهامی عام در سطح جهان، در مجموع مالک ۳۲۴,۲۹۵ واحد بیت‌کوین هستند. در میان این شرکت‌ها، میکرواستراتژی با در اختیار داشتن ۲۲۶,۳۳۱ واحد بیت‌کوین، پیشرو است. این مقدار، بیش از نیمی از ارزش بازار این شرکت را تشکیل می‌دهد.


منبع : Cryptobriefing