ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بانک مرکزی تایوان پلتفرم نمونه اولیه CBDC را توسعه داد

2024/07/08
16:18
32

بانک مرکزی تایوان (Central Bank of Taiwan - CBT) با هدف بررسی و توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (Central Bank Digital Currency - CBDC) اقدام به ساخت یک پلتفرم نمونه اولیه نموده است. این بانک در راستای پیشبرد این پروژه، قصد برگزاری جلسات استماع و همایش های متعددی را در سال آینده دارد.

گزارش تحقیقاتی منتشر شده توسط رئیس کل بانک مرکزی تایوان، آقای چين‌لونگ يانگ، در روز یکشنبه حاکی از آن است که ایجاد یک پول دیجیتال یک رقابت بین المللی تلقی نمی شود و  CBT هنوز جدول زمانی مشخصی را برای انتشار CBDC تعیین نکرده است.

طبق اعلام دفتر رئیس کمیته مالی مجلس قانونگذاری یوان (Legislative Yuan)، آقای یانگ قرار است در روز چهارشنبه گزارشی در خصوص پیشرفت توسعه CBDC در این مجلس ارائه دهد.

این گزارش بیان می دارد که CBT یک پلتفرم نمونه اولیه CBDC با ساختار صدور دو سطحی توسعه داده است. بر اساس این گزارش، CBDC در ابتدا بدون بهره خواهد بود و کیف پول های CBDC در دو نوع ناشناس و ثبت شده در دسترس قرار خواهند گرفت.

بانک مرکزی در بخش خرده فروشی اعلام کرده است که پلتفرم نمونه اولیه، سرعت پردازش خود را به ۲۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه افزایش داده است. همچنین، CBT قصد دارد CBDC را در سطح عمده فروشی توسعه دهد که می تواند به عنوان یک دارایی تسویه برای توکن سازی دارایی به کار گرفته شود.

تایوان از سال ۲۰۱۹ مطالعات خود را در رابطه با CBDC آغاز کرده و تاکنون دو مرحله از آزمایشات را با موفقیت به اتمام رسانده است. آقای یانگ، رویکرد بانک مرکزی را در قبال انتشار احتمالی CBDC محتاطانه توصیف کرده است.

علاوه بر این، بانک مرکزی تاکید نموده است که ارزهای دیجیتال و استیبل کوین ها به دلیل مجزا بودن از سیستم ارز دیجیتال، بخشی از تحقیقات CBDC محسوب نمی شوند. صنعت کریپتو در تایوان عمدتا فاقد مقررات خاص می باشد، با این حال، نهاد تنظیم کننده مالی این کشور، از ارائه دهندگان خدمات کریپتو خواسته است تا با قوانین ضد پولشویی (AML) مطابقت داشته باشند.


منبع : The block