ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

به‌روزرسانی پرونده‌ی حقوقی ریپل علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)؛ مناقشه حقوقی همچنان ادامه دارد

2024/07/08
16:30
52

دعوای حقوقی جاری میان ریپل (Ripple Labs) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) که از دسامبر ۲۰۲۰ آغاز شده، همچنان بدون حکم نهایی به مسیر خود ادامه می‌دهد. این پرونده بر اتهامات SEC علیه ریپل و برخی مدیران اجرایی آن مبنی بر عرضه‌ی اوراق بهادار ثبت‌نشده از طریق فروش توکن‌های XRP متمرکز است. علیرغم ورود پرونده به مرحله‌ی دادرسی در آوریل سال جاری، هنوز هیچ‌گونه نتیجه‌ی قطعی اعلام نشده است.

تعلیق بالقوه‌ی جریمه‌های سنگین

یکی از موانع اصلی در مسیر حل و فصل این پرونده، میزان جریمه‌ی احتمالی ریپل می‌باشد. SEC در ابتدا جریمه‌ی کلانی به مبلغ ۲ میلیارد دلار را برای این شرکت در نظر گرفت، در حالی که ریپل بر جریمه‌ای حداکثر ۱۰ میلیون دلاری پافشاری کرد. چند هفته پیش، کمیسیون با تعدیل موضع خود، جریمه‌ی ۱.۰۲۶ میلیارد دلاری را پیشنهاد داد.

استناد به حکم بایننس توسط ریپل

در اواخر ژوئن، قاضی امی جکسون ادعای SEC مبنی بر ماهیت اوراق بهادار بودن فروش توکن BNB صرافی بایننس در بازار ثانویه را رد کرد. این حکم مورد توجه ریپل قرار گرفت و این شرکت قصد دارد از آن به نفع خود استفاده کند. ریپل با استناد به این حکم، اعلامیه‌ای مبنی بر اعتبار مضاعف ارائه کرد و استدلال نمود که این تصمیم از موضع ریپل در مورد عدم لزوم "جرائم سنگین" (همانطور که کمیسیون ادعا می‌کند) برای فروش ادعایی غیرقانونی XRP حمایت می‌کند.

پاسخ قاطع SEC

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در تاریخ ۳ جولای با پاسخی رسمی به استدلال ریپل واکنش نشان داد. کمیسیون با رد ارتباط پرونده‌ی بایننس به پرونده‌ی ریپل، اظهار داشت:

"ریپل به یک نکته از میان تقریبا ۹۰ صفحه‌ی حکم بایننس اشاره می‌کند و سعی دارد از آن مشاهدات کلی در مورد کارایی استراتژی دادرسی کمیسیون نتیجه‌گیری کند. مشاهدات دادگاه در مورد رد اتهامات درباره‌ی اقدامات کمیسیون، هیچ ارتباطی به رفتار ریپل یا جرائمی که این دادگاه آن‌ها را محرز دانسته ندارد."

پیش‌بینی خاتمه‌ی پرونده

پیچیدگی‌های روند دادرسی و امکان درخواست تجدید نظر از هر دو طرف ممکن است موجب ادامه‌ی طولانی این پرونده شود. با این حال، برخی تحلیلگران خوش‌بین بر این باورند که ممکن است تا پایان ماه جاری شاهد یک پایان رسمی باشیم.

فرد ریسپولی، وکیل آمریکایی، ۳۱ جولای را به عنوان تاریخ احتمالی خاتمه‌ی پرونده پیش‌بینی کرده است. وی همچنین نتیجه‌ی احتمالی را جریمه‌ای حداکثر ۲۵ میلیون دلاری برای شرکت و عدم استرداد دارایی برای ریپل عنوان می‌کند.

این وکیل در ادامه افزود: "قاضی حکم می‌دهد که تمام فروش‌هایی که او غیرقانونی می‌داند به طور دائم متوقف شوند و اعلام می‌کند که هیچ یک از قراردادهای «جدید» که ریپل به آن‌ها اشاره کرده است به درستی در مقابل او قرار نگرفته است، بنابراین اگر کمیسیون معتقد باشد که این قراردادها حکم او را نقض می‌کنند، باید دوباره اقامه‌ی دعوی کند."


منبع : Cryptopotato