ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شرکت Messari با چالش کشیدن نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، خواستار اصلاحات اساسی شد.

2024/07/08
16:56
36

ریان سلکیس، مدیرعامل شرکت Messari، در پیش‌نویس نامه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، موضع انتقادی خود را نسبت به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و ریاست آن، آقای گری جنسلر، ابراز داشت. ایشان ضمن اعلام توقف همکاری شرکت Messari با این کمیسیون تا زمان وقوع اصلاحات اساسی، بر لزوم تغییر رهبری در SEC تأکید ورزیدند.

متن منتشر شده در وب‌سایت X به نقل از آقای سلکیس حاکی از آن است که: «ما از این پس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را به عنوان یک نهاد خصمانه، رقیب و سازمانی با کارکردهای زائد در حوزه نظارت فدرال تلقی می‌کنیم.»

انتقاد از رویکرد SEC در قبال ارزهای دیجیتال

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در اقدامی که فراتر از نظارت بر شرکت‌های عرضه‌کننده‌ی توکن‌های دیجیتال است، به تشدید اقدامات نظارتی خود در قبال کل صنعت ارزهای دیجیتال پرداخته است. این کمیسیون تحت ریاست آقای گری جنسلر، طیف وسیعی از فعالان این حوزه را هدف قرار داده است که از آن جمله می‌توان به پلتفرم‌ها، خدمات تسویه و کارگزاری-معامله‌گری اشاره کرد. انتظار می‌رود این روند افزایش نظارت در آینده نیز ادامه یابد. با این حال، شرکت‌های رمزارز با پشتوانه مالی قوی، با این اقدامات مقابله کرده و معتقدند که SEC از حدود اختیارات قانونی خود فراتر می‌رود.

آقای سلکیس ضمن اشاره به تلاش‌های گذشته‌ی Messari برای همکاری با SEC، رویکرد این کمیسیون را مورد انتقاد شدید قرار داد. وی بر ناکارآمدی SEC در پیشگیری مؤثر از وقوع جرائم مالی، همچون موارد FTX و Celsius، تأکید نمود. ایشان همچنین با زیر سوال بردن انگیزه‌های سیاسی پشت اقدامات حقوقی SEC علیه شرکت‌های کوین‌بیس، کراکن و جمینی، این اقدامات را فاقد کارآمدی لازم در مقابله با جرائم واقعی ارزیابی کردند.

درخواست بازنگری در قوانین و مقررات حاکم بر ارزهای دیجیتال

مدیرعامل Messari فراتر از انتقاد به عملکرد ضعیف کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، احتمال وجود فساد در این نهاد نظارتی را نیز مطرح کرد. ایشان با اشاره به عدم شفافیت در قوانین وضع‌شده توسط آقای جنسلر، به ویژه در زمینه‌ی تعریف اوراق بهادار، بر این نکته تأکید کردند که این ابهامات، مانعی جدی بر سر راه رشد بازار ارزهای دیجیتال در ایالات متحده تلقی می‌شود.

علاوه بر این، آقای سلکیس با هشدار در خصوص عقب‌ماندگی آمریکا از رقابت جهانی در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال، خواستار بازنگری اساسی در رویکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا شد. وی اذعان داشت که نهادهای نظارتی در اروپا، خاورمیانه و آسیا از نظر تدوین قوانین شفاف و کارآمد برای ارزهای دیجیتال، پیشگام‌تر از آمریکا عمل کرده‌اند.


منبع : Cryptonews