ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تسریع توزیع وجوه طلبکاران Mt. Gox توسط صرافی Bitstamp

2024/07/08
17:00
41

صرافی رمزارز Bitstamp، علی‌رغم برخورداری از مهلت ۶۰ روزه برای توزیع وجوه حاصل از بازپرداخت بیت‌کوین به طلبکاران صرافی منحل‌شده‌ی Mt. Gox، قصد دارد این فرآیند را در سریع‌ترین زمان ممکن تسهیل نماید.

Bitstamp در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «بر اساس توافق صورت‌گرفته با هیئت امنای Mt. Gox، ما ۶۰ روز برای توزیع توکن‌ها فرصت داریم. با این‌حال، بدیهی است که برای جبران کامل خسارت سرمایه‌گذاران، تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا این امر در اسرع وقت انجام پذیرد.»

این اقدام تا حدودی به ابهامات موجود در جدول زمانی توزیع بیت‌کوین‌های Mt. Gox که یکی از دغدغه‌های اصلی بازیگران بازار به شمار می‌رود، شفافیت می‌بخشد.

همان‌گونه که پیش‌تر اطلاع‌رسانی شده است، بازپرداخت‌ها از طریق پنج صرافی مختلف صورت می‌گیرد که هرکدام دارای بازه زمانی مجزایی برای توزیع بیت‌کوین‌ها پس از دریافت آن‌ها از هیئت امنای Mt. Gox هستند. گفتنی است دو صرافی ژاپنی، Bitbank و SBI VC Trade، وجوه تخصیص‌یافته‌ی خود را دریافت و به نظر می‌رسد توزیع کرده‌اند. این دو صرافی موفق شدند فرآیند توزیع را ظرف چند ساعت و نه حداکثر دو هفته‌ای که توافق کرده بودند، به اتمام برسانند.

مورد کم‌ابهام‌تر، زمان دقیق توزیع بیت‌کوین‌ها به هر یک از صرافی‌های باقیمانده است. به احتمال زیاد، باقی‌مانده بیت‌کوین‌ها در آینده‌ای نزدیک به سه صرافی دیگر، به صورت متوالی یا همزمان، منتقل خواهد شد. سپس، این صرافی‌ها موظف هستند بیت‌کوین‌ها را قبل از سررسید مهلت‌های تعیین‌شده در اختیار طلبکاران ذی‌نفع قرار دهند.

در میان صرافی‌های یادشده، Kraken با برخورداری از حداکثر مهلت ۹۰ روز برای پردازش پرداخت‌ها، طولانی‌ترین بازه زمانی را دارا است. همان‌طور که اشاره شد، Bitstamp حداکثر ۶۰ روز و BitGo تا ۲۰ روز فرصت برای انجام این کار دارند. اگرچه Bitstamp اعلام کرده است که برای تسریع هرچه بیشتر در فرآیند پرداخت تلاش خواهد کرد، BitGo از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده و پاسخی از سوی Kraken دریافت نشده است.

اهمیت این موضوع از آن جهت است که مقدار قابل توجهی بیت‌کوین همچنان باقی مانده است. در حالی که هیئت امنای Mt. Gox ، ۴۷,۲۲۹ بیت‌کوین (به ارزش تقریبی ۲.۷ میلیارد دلار) را به Bitbank و SBI VC Trade ارسال کرده است، همچنان ۹۴,۷۷۱ بیت‌کوین دیگر (به ارزش تقریبی ۵.۴ میلیارد دلار) برای توزیع وجود دارد.

شایان ذکر است که ابهامات مربوط به Mt. Gox و همچنین فروش‌های مداوم بیت‌کوین توسط دولت آلمان، همچنان بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیرگذار بوده و منجر به کاهش قیمت بیت‌کوین شده است.


منبع : The block