ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بنیاد اتریوم و Immunefi برای ارتقای امنیت شبکه، رویداد «حمله‌ ماراتن» را برگزار می‌کنند

2024/07/08
17:09
29

بنیاد اتریوم، نهاد پشتیبان شبکه‌ی پیشرو در حوزه‌ی بلاک‌چین، در همکاری استراتژیک با Immunefi، برترین پلتفرم باگ‌بانتی (یافتن باگ و دریافت جایزه) در حوزه‌ی وب ۳، رویدادی تحت عنوان «حمله‌ ماراتن» (Attackathon) راه‌اندازی کرده است. این رویداد، یک ممیزی مشارکتی در مقیاس وسیع برای شبکه‌ی اتریوم به شمار می‌رود.

«حمله‌ ماراتن» شامل یک برنامه‌ی زمان‌بندی‌شده‌ی بازبینی کد است که هدف آن، شناسایی آسیب‌پذیری‌ها (باگ‌ها) در پروتکل اصلی اتریوم و جلب مشارکت برترین محققان امنیت سایبری برای ارزیابی امنیت و فناوری این شبکه می‌باشد.

به منظور تشویق مشارکت گسترده، از توسعه‌دهندگان و پروژه‌های اکوسیستم اتریوم دعوت شده است تا به مجموع جوایز این رویداد کمک مالی کنند. بنیاد اتریوم نیز با اختصاص مبلغ اولیه‌ی ۵۰۰,۰۰۰ دلار امریکا، زمینه‌ساز آغاز این رقابت شده است. این مبلغ صرفا جهت پاداش به محققان امنیت سایبری و توسعه‌دهندگانی که موفق به کشف باگ‌ها و مشکلات امنیتی در پروتکل اتریوم شوند، تخصیص داده خواهد شد.

علاوه بر جنبه‌ی رقابتی، «حمله‌ ماراتن» دارای مؤلفه‌ی آموزشی نیز می‌باشد. این بخش با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت محققان امنیت سایبری و تعمیق ارتباط آن‌ها با اکوسیستم اتریوم طراحی شده است.

فردریک سوانتس، مدیر بخش تحقیقات امنیت پروتکل در بنیاد اتریوم، ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی این رویداد، خاطر نشان کرد: «ما با برگزاری اولین رقابت ممیزی که مستقیما پروتکل اتریوم را هدف قرار می‌دهد، به منظور ارتقای هرچه بیشتر امنیت این شبکه‌ی پیشرو تلاش می‌کنیم. بی‌صبرانه منتظر کشف انواع آسیب‌پذیری‌هایی هستیم که از این طریق آشکار خواهد شد.»

شایان ذکر است که Immunefi با دارا بودن جامعه‌ای متشکل از بیش از ۴۵,۰۰۰ محقق امنیت سایبری، بزرگترین پلتفرم باگ‌بانتی در حوزه‌ی وب ۳ به شمار می‌رود. این شرکت با پرداخت مجموعا بیش از ۱۰۰ میلیون دلار امریکا، بزرگترین مبلغ باگ‌بانتی در صنعت نرم‌افزار را تاکنون ارائه کرده و ادعا می‌کند که با این کار، از سرقت بیش از ۲۵ میلیارد دلار از وجوه‌ی کاربران جلوگیری کرده است.


منبع : The block