ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دادگاه عالی سنگاپور در پرونده شکایت بنیاد فانتوم علیه مولتی‌چین به نفع بنیاد فانتوم رأی داد

2024/07/09
10:13
39

بنیاد فانتوم پس از صدور رأی توسط دادگاه عالی سنگاپور، پیروزی حقوقی خود را بر مولتی‌چین اعلام کرد. این رأی پس از صدور حکم غیابی علیه مولتی‌چین در ۳۰ ژانویه و برگزاری جلسه ارزیابی خسارت در ۳ ژوئن صادر شد.

در جلسه ۳ ژوئن، دادگاه به اظهارات الی برنشتاین، مشاور حقوقی کل بنیاد فانتوم و مائو گو، کارشناس ارزیابی از مؤسسه بین‌المللی سكرتاريت استماع کرد. قابل ذکر است که نمایندگان مولتی‌چین در این دادرسی حضور نداشتند.

قاضی دادگاه، محمد فیصل، در رأی خود، ۲.۱ میلیون دلار خسارت وارده به بنیاد فانتوم را به مولتی‌چین حکم کرد. قاضی دادگاه تاکید کرد که این نقض قرارداد به دلیل کنترل نهایی رهبری مولتی‌چین بر دارایی‌های رمزنگاری در پل مولتی‌چین امکان‌پذیر شده است.

این موضوع با مفاد توافقنامه کاربری که کنترل پل را به عهده گره‌های غیرمتمرکز MPC می‌گذاشت، در تناقض بود. مولتی‌چین پس از سوءاستفاده، به طور علنی این نقض امنیتی مهم را در رسانه‌های اجتماعی تایید کرد.

در حالی که این حکم به طور خاص به خسارات وارده به بنیاد فانتوم می‌پردازد، هدف کلی دعاوی حقوقی این بنیاد، آغاز انحلال مولتی‌چین و تعیین یک تصفیه‌کننده شخص ثالث است. این تصفیه‌کننده که بخشی از آن توسط بنیاد فانتوم تأمین مالی می‌شود، به دنبال بازیابی و توزیع دارایی‌های گم‌شده یا مسدودشده برای همه طرف‌های آسیب‌دیده خواهد بود.

نیکولاس تانگ، وکیل بنیاد فانتوم گفت: «ما از تصمیم دادگاه عالی که نه تنها برای موکل ما بلکه برای کل جامعه ارزهای دیجیتال پیروزی قابل توجهی است، هیجان‌زده هستیم. این حکم مشروعیت و جایگاه قانونی دارایی‌های دیجیتال را تقویت می‌کند و محیطی عادلانه و منصفانه برای نوآوری و رشد در این بخش پرشتاب تحول را تضمین می‌کند.»

بنیاد فانتوم قصد دارد تلاش‌های خود را تا زمان تعیین یک تصفیه‌کننده، که در ماه‌های آینده پیش‌بینی می‌شود، ادامه دهد. این بنیاد تمامی دانش و مواد تحقیقاتی لازم را برای تسهیل تلاش‌های بازیابی تصفیه‌کننده و سپس ارزیابی مستقل دارایی‌ها و فرایندهای بعدی مطالبه، بازیابی و توزیع ارائه خواهد کرد.


منبع : Cryptoslate