ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

عرضه دومین صندوق قابل معامله با پشتوانه بیت‌کوین (ETF) در بورس اوراق بهادار استرالیا

2024/07/09
11:11
43

پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز صندوق ETF بیت‌کوین توسط VanEck، انتظار می‌رود دومین صندوق مبتنی بر بیت‌کوین، از DigitalX Limited، به زودی در بورس اوراق بهادار استرالیا (Australian Securities Exchange - ASX) قابل معامله شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ که در روز دوشنبه منتشر شد، DigitalX Limited، یک مدیر دارایی دیجیتال مستقر در استرالیا، قرار است صندوق ETF بیت‌کوین اسپات خود را در تاریخ ۱۲ جولای در ASX، که بورس پیشرو در این کشور و مجری نزدیک به ۸۰ درصد از معاملات سهام استرالیا است، عرضه نماید.

این ETF جدید که با همکاری K2 Asset Management و 3iQ توسعه یافته است، تحت نماد BTXX در ASX فهرست خواهد شد. با این عرضه آتی، DigitalX به دومین مدیر دارایی تبدیل می‌شود که مجوز راه‌اندازی یک صندوق ETF بیت‌کوین با پشتوانه اسپات در ASX را دریافت کرده است.

لیسا وید، مدیرعامل DigitalX، ابراز امیدواری کرد که این ETF جدید، دسترسی سرمایه‌گذاران نهادی به محصولات مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال را تسهیل نماید. وی اظهار داشت:

«اعتقاد دارم که این اقدام، افراد جدیدی را به بازار جذب خواهد کرد و در نهایت، به مؤسسات مالی اجازه می‌دهد تا بیت‌کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال را در تخصیص دارایی‌های استراتژیک خود بگنجانند.»

شایان ذکر است که ASX اخیرا مجوز راه‌اندازی یک صندوق ETF بیت‌کوین اسپات دیگر را از شرکت VanEck صادر کرده بود. این ETF که با نماد VBTC شناخته می‌شود، در تاریخ ۲۰ ژوئن عرضه شد و در اولین روز معاملاتی خود موفق به جذب ۱.۵ میلیون دلار استرالیا (حدود ۱.۳ میلیون دلار آمریکا) گردید.

علاوه بر VanEck و DigitalX، شرکت BetaShares، یکی دیگر از مدیران پیشرو صندوق‌های سرمایه‌گذاری در استرالیا، نیز در حال تلاش برای کسب مجوز جهت لیست کردن صندوق‌های ETF بیت‌کوین و اتریوم خود در ASX می‌باشد.

گفتنی است که راه‌اندازی این صندوق‌های ETF بیت‌کوین در ASX، اولین اقدام از این نوع در استرالیا نبوده است. پیش از این، بورس مهم CBOE Australia نیز اقدام به لیست کردن چندین صندوق ETF مبتنی بر ارزهای دیجیتال از جمله Global X 21Shares Bitcoin، Global X 21Shares Ethereum و Monochrome Bitcoin کرده بود.


منبع : Cryptobriefing