ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دو شرکت VanEck و 21Shares فرم‌های راه‌اندازی صندوق قابل معامله با پشتوانه سولانا (ETF) را ثبت کردند

2024/07/09
11:20
34

دو شرکت بزرگ مدیریت دارایی، VanEck و 21Shares، فرم‌های 19b-4 را برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله با پشتوانه سولانا (Solana ETF) نزد بورس اختیار معامله شیکاگو (Cboe) ثبت نمودند. ثبت این فرم‌ها به منزله آغاز فرآیند بررسی و تصمیم‌گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تلقی می‌گردد.

تحلیلگران مالی مهلت نهایی احتمالی برای تأیید این صندوق‌ها را اواسط مارس 2025 پیش‌بینی می‌کنند. با این حال، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر 2024 می‌تواند تأثیر بسزایی بر این روند داشته باشد. اریک بالچوناس، تحلیلگر صندوق‌های قابل معامله با پشتوانه دارایی در بلومبرگ، معتقد است که در صورت پیروزی مجدد بایدن، احتمال رد این درخواست‌ها بالا است، در حالی که با پیروزی ترامپ، شرایط برای تأیید آن‌ها تسهیل خواهد شد.

ثبت فرم 19b-4 تنها یکی از مراحل راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله با پشتوانه دارایی به شمار می‌رود و تأیید نهایی منوط به تصویب فرم S-1 است که مجوز معامله این محصولات را صادر می‌نماید.

این اقدامات پس از درخواست اولیه VanEck برای راه‌اندازی اولین صندوق قابل معامله با پشتوانه سولانا در ایالات متحده در اواخر خرداد ماه صورت می‌پذیرد. متیو سیگل، رئیس تحقیقات دارایی‌های دیجیتال در VanEck، پیشتر سولانا را کالایی مشابه بیت‌کوین و اتریوم تلقی کرده بود.

شرکت مدیریت دارایی 21Shares نیز یک روز پس از VanEck، در تاریخ 28 ژوئن، نسبت به ثبت درخواست راه‌اندازی صندوق قابل معامله با پشتوانه سولانا اقدام نمود.

با وجود اهمیت ثبت این درخواست‌ها، شرکت تحقیقات بلاکچینی Kaiko اشاره داشته است که تأثیر محسوسی بر بازار ارزهای دیجیتال مشاهده نشده است.


منبع : Cryptobriefing