ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

روز سرنوشت برای ارزهای دیجیتال: جدال برای لغو بخشنامه حسابداری SAB 121 در کنگره آمریکا

2024/07/09
16:41
52

در روز چهارشنبه، 10 جولای، مجلس نمایندگان آمریکا قرار است به لایحه مهمی در حوزه ارزهای دیجیتال رأی دهد. این رأی گیری به منظور لغو وتوی رئیس جمهور جو بایدن بر مصوبه کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) برای ابطال بخشنامه شماره 121 حسابداری (SAB 121) صورت می پذیرد. لایحه مذکور که در ماه ژوئن با وتوی بایدن مواجه شد، به دلیل تأثیر آن بر نحوه نگهداری بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال توسط مؤسسات مالی، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در سال 2022 بخشنامه 121 را صادر کرد که بانک های دارنده ارزهای دیجیتال را ملزم به ثبت این دارایی ها به عنوان بدهی در ترازنامه های خود می نماید. بسیاری از فعالان صنعت ارزهای دیجیتال این رویه حسابداری را مورد انتقاد قرار داده و بر این باورند که بار نظارتی ناشی از آن، بانک ها و دیگر بازیگران نهادی را از ورود به حوزه معاملات دارایی های دیجیتال منصرف می سازد.

روز سرنوشت برای ارزهای دیجیتال در کنگره

مجلس نمایندگان در اوایل ماه مه با رأی 228 بر 182 و با حمایت 21 نماینده دموکرات به همراه تمامی جمهوری خواهان، قطعنامه مخالفت با بخشنامه 121 را تصویب نمود. با این حال، رئیس جمهور بایدن این قطعنامه را وتو کرد. این امر منجر به برنامه ریزی برای رأی گیری به منظور لغو وتو شده است که مستلزم کسب اکثریت دو سوم آراء در هر دو مجلس نمایندگان و سنا می باشد.

رون هاموند از انجمن بلاکچین بر پویایی سیاسی غیرمعمول حاکم بر این موضوع تأکید کرد و اذعان داشت که "ارزهای دیجیتال اکنون خود را به عنوان یک موضوع کلیدی در کارزارهای انتخاباتی مطرح کرده اند." وی ضمن اشاره به ماهیت دو حزبی آراء قبلی، بر دشواری پیش رو صحه گذاشت و گفت: "این تلاش با چالش جدی روبرو است زیرا تنها 21 نماینده دموکرات در ماه مه به تمامی جمهوری خواهان برای حمایت از این لایحه پیوستند (که به طور قابل توجهی پایین تر از آستانه دو سوم مورد نیاز است)."

پریان برینگ از اتاق بازرگانی دیجیتال بر ضرورت جلب حمایت بیشتر از دموکرات ها تأکید کرد و گفت: "لایحه ابطال بخشنامه 121 پس از وتوی رئیس جمهور در 31 مه، مجدداً برای رأی گیری در مجلس این هفته ارائه شده است. این رأی گیری که بر اساس قانون اساسی الزامی است، نیازمند اکثریت دو سوم برای لغو وتو می باشد. ما به حدود 60 نماینده دموکرات دیگر نیاز داریم تا از لایحه ما برای پایان دادن به بخشنامه 121 حمایت کنند."

راهبردهای جایگزین

در پاسخ به چالش های لغو وتو، مباحثاتی در میان قانونگذاران در مورد راهبردهای جایگزین قانونگذاری نیز در جریان است. النور ترت از فاکس بیزنس نقل کرد که "یکی از کارکنان دموکرات که با تفکر رهبران مجلس آشنایی دارد به من گفت که آنها انتظار ندارند بسیاری از دموکرات ها در روز چهارشنبه رأی خود را تغییر دهند. آنها مسیر بهتری را برای لغو بخشنامه 121 از طریق لایحه HR 5741 - قانون رفتار یکنواخت برای دارایی های تحت نگهداری - قائل هستند. این لایحه دو حزبی که توسط نماینده مایک فلود معرفی شده و توسط نمایندگان فرنچ هیل، ویلی نیکل و ریچی تورس مورد حمایت قرار گرفته است، به موضوع حسابداری دارایی های دیجیتال می پردازد."

علاوه بر این، کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان، محدودیتی را در لایحه بودجه خود برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار پیشنهاد کرده است که مانع از استفاده این کمیسیون از بودجه برای اجرای بخشنامه 121 می شود. این پیشنهاد، رویکرد دیگری را برای تغییر محیط نظارتی برای نگهداری ارزهای دیجیتال به تصویر می کشد.


منبع : bitcoinist