ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

استیبل‌کوین دلاری پی‌پل با عبور از ارزش بازار ۵۰۰ میلیون دلاری، جایگاه خود را در میان بازیگران اصلی تثبیت کرد

2024/07/09
17:25
41

استیبل‌کوین دلاری پی‌پل با نماد PYUSD، که در آگوست ۲۰۲۳ از طریق همکاری با شرکت معتبر نگهداری دارایی‌های دیجیتال، پکسوس، راه‌اندازی شد، شاهد رشد قابل توجهی در عرضه بازار خود بوده است. بر اساس داده‌های دیفای‌‌لاما، عرضه کل این استیبل‌کوین در ماه جاری از مرز ۵۰۰ میلیون توکن (یا ۵۰۰ میلیون دلار) عبور کرده که بیانگر افزایش چشمگیر آن نسبت به ۲۳۰ میلیون توکن در پایان سال ۲۰۲۳ است.

این جهش ۹۷ درصدی در تنها یک ماه، جایگاه پی‌پل را در میان ۱۰ صادرکننده برتر استیبل‌کوین تثبیت کرده است. با وجود این، تتر همچنان با اختلاف قابل توجه و با بیش از ۱۱ میلیارد دلار عرضه، پیشتاز این رقابت باقی مانده است.

تحلیلگران، توسعه PYUSD به شبکه سولانا در ماه مه را یکی از عوامل کلیدی در افزایش عرضه آن می‌دانند. در حال حاضر، شبکه سولانا میزبان حدود ۱۳۴.۵ میلیون توکن PYUSD، معادل ۲۵.۲ درصد از کل عرضه است. با این حال، اتریوم همچنان با نزدیک به ۳۹۹ میلیون توکن، سهم عمده‌ای از این استیبل‌کوین را در خود جای داده است (طبق صفحه قیمت وب‌سایت دِبلاک).

علاوه بر توسعه بلاکچینی، پذیرش PYUSD در صرافی‌های متمرکز مانند کریپتو.کام و ادغام آن با پروتکل‌های پیشرو امور مالی غیرمتمرکز نظیر کِرو و فرکس نیز به نظر می‌رسد در رشد و پذیرش گسترده این استیبل‌کوین در طول سال گذشته نقش بسزایی ایفا کرده است.

توزیع جغرافیایی توکن‌های PYUSD در شبکه اتریوم نیز قابل توجه است. بر اساس داده‌های درون-بلاکچینی از نانسن، پکسوس با نگهداری ۱۱2 میلیون توکن، که بیش از ۲۰ درصد از کل عرضه را تشکیل می‌دهد، بزرگترین دارنده PYUSD در این شبکه به شمار می‌رود. پس از آن صرافی کریپتو.کام با ۱۰۳ میلیون، دِفاینس کپیتال با ۳۵ میلیون، بیت‌گو با ۱۴.۸ میلیون و کِرو با ۱۴ میلیون توکن قرار دارند.


منبع : The block