ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

همکاری استارتاپ پرداخت کریپتویی Kulipa با Mastercard و Argent برای ارائه کارت نقدی

2024/07/10
12:22
31

شرکت Kulipa، فعال در حوزه پرداخت‌های مبتنی بر بلاکچین، با همکاری غول پرداخت‌های بین‌المللی Mastercard و ارائه‌دهنده کیف پول رمزارزی Argent، از راه‌اندازی کارت بدهی جدیدی با پشتوانه رمزارز خبر داد. طبق بیانیه مطبوعاتی منتشر شده، این راه‌حل نوآورانه از فناوری اثبات دانش صفر (zero-knowledge proofs) شبکه Starknet بهره خواهد برد.

آقای اکسل کتلند، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران Kulipa، در این خصوص اظهار داشت: "ما مفتخریم که همکاری خود را با Argent به عنوان اولین کیف پول غیرcustodial و همچنین Mastercard آغاز می‌کنیم تا پذیرش جهانی پرداخت‌های روزمره با استفاده از رمزارز را تسهیل نماییم."

کارت بدهی با برند Kulipa، امکان پرداخت با استیبل‌کوین‌های USDC از Circle یا Paxos را فراهم می‌کند. این فرآیند به صورت خودکار، استیبل‌کوین‌های کاربران را در پس‌زمینه به ارز رایج (فیات) تبدیل کرده و بدین ترتیب، پذیرندگان وجوه (فروشندگان) نیازی به یکپارچه‌سازی ابزارهای پرداخت رمزارزی ندارند. بیانیه مطبوعاتی می‌افزاید: "این راه‌حل، تجربه‌ای روان از پرداخت با کارت بدهی را برای تمامی کاربران و پذیرندگان Mastercard در سراسر جهان تضمین می‌کند و امکان تسویه حساب برون‌زنجیره‌ای (off-chain) بر روی تقریباً هر بلاکچینی را فراهم می‌سازد."

این اقدام، همکاری استراتژیک دیگری را از سوی Mastercard در راستای ورود عمیق‌تر به صنعت رمزارز به نمایش می‌گذارد. پیش‌تر، این شرکت کارت‌های بدهی رمزارزی را با ارائه‌دهندگان زیرساخت بلاکچینی بزرگ مانند 1inch و MetaMask راه‌اندازی کرده بود. همچنین همکاری با Ledger، تولیدکننده کیف پول سخت‌افزاری، از اواخر سال ۲۰۲۳ آغاز شده است. رقیب اصلی Mastercard، یعنی Visa، نیز از سولانا برای تسهیل پرداخت‌های برون‌مرزی با استیبل‌کوین USDC استفاده می‌کند.

شرکت Argent که در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) فعالیت دارد و ادعا می‌کند بیش از دو میلیون کاربر را جذب کرده است، بر توسعه روی لایه مقیاس‌گذاری Starknet شبکه اتریوم تمرکز کرده است. این شرکت، پیشگام مفهوم «انتزاع حساب» نیز به شمار می‌رود که روشی برای آسان‌تر کردن استفاده از کیف پول‌های مبتنی بر قرارداد هوشمند است.

به گفته ایتامار لوسوئیس، مدیرعامل Argent، این کارت بدهی جدید از فناوری اثبات دانش صفر برای تضمین تراکنش‌های کم‌هزینه و مقیاس‌پذیر استفاده می‌کند. آقای لوسوئیس خاطرنشان کرد: "با ادغام فناوری اثبات دانش صفر، کاربران می‌توانند از امنیت و ماهیت کاملاً غیرcustodial تراکنش‌های خود اطمینان حاصل کنند و در عین حال، از کارمزدهای پایین و قابلیت مقیاس‌پذیری واقعی بهره‌مند شوند."

اوایل ماه جاری، Kulipa خبر از جذب ۳ میلیون دلار سرمایه اولیه از طریق سرمایه‌گذاری مشترک Fabric Ventures و White Star Capital داد. این استارت‌آپ مستقر در پاریس در سال ۲۰۲۳ تأسیس شد تا پلتفرمی را برای صدور کارت‌های پرداخت رمزارزی توسط کیف پول‌های غیرcustodial ارائه دهد.

Kulipa قادر است تراکنش‌های استیبل‌کوین را بر روی چندین بلاکچین، از جمله اتریوم، تعدادی از لایه‌های ۲ اتریوم و سولانا، تسویه دهد.

سپ علوی، شریک عمومی در White Star، در بیانیه‌ای گفت: "اگرچه پذیرش استیبل‌کوین در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، اما طبیعی‌ترین مورد استفاده از آن، یعنی پرداخت‌ها، هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته است."

Kulipa یکی از پنج استارت‌آپ بلاکچینی بود که در آخرین دوره از برنامه شتاب‌دهی Start Path شرکت Mastercard پذیرفته شد.


منبع : The block