ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کتی وود: روند صعودی بیت‌کوین در میانه راه است

2024/07/10
13:02
39

خانم کتی وود، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آرک (ARK Invest)، اعتقاد راسخ دارد که بیت‌کوین (BTC) تنها نیمی از مسیر صعودی (بازار گاوی) فعلی خود را طی کرده است. وی در مصاحبه‌ای با پیتر دیاماندیس، کارآفرین سرشناس حوزه علم و فناوری، بر این باور تأکید کرد که تیم تحقیقاتی آرک با تکیه بر تحلیل‌های درون‌زنجیره‌ای (on-chain analytics) به این نتیجه دست یافته است.

خانم وود ضمن اشاره به این موضوع که جهش‌های ناگهانی قیمت (رالی‌های سهموی) می‌تواند نشانه‌ای از نزدیک شدن به پایان بازار گاوی باشد، اظهار داشت: «در بخش ارزهای دیجیتال آرک، تیمی چهار نفره مشغول فعالیت هستند و یک نفر نیز به‌طور اختصاصی بر تحلیل درون‌زنجیره‌ای بیت‌کوین تمرکز دارد. بر اساس نتایج این تحلیل‌ها، ما معتقدیم که در میانه راه این بازار گاوی قرار داریم. با این حال، نیمه راه بودن به معنای طی شدن تنها نیمی از مسیر افزایش قیمت نیست، چرا که در انتهای یک بازار گاوی، شاهد جهش‌های قیمتی هستیم. با در نظر گرفتن تاریخچه‌ی نسبتاً کوتاه ده ساله بیت‌کوین (و اندکی فراتر از آن) و مقایسه آن با تحلیل‌های درون‌زنجیره‌ای، با اطمینان بالایی می‌توان گفت که هنوز در میانه‌ی روند صعودی قرار داریم.»

پیش‌بینی پذیرش گسترده بیت‌کوین توسط موسسات مالی بزرگ

علاوه بر این، خانم وود پیش‌بینی می‌کند که حداقل یکی از شرکت‌های کارگزاری بزرگ (وایرهاوس) طی چند ماه آینده اقدام به لیست کردن صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر نگه‌داری مستقیم بیت‌کوین (spot Bitcoin ETF) نماید. این رویداد می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه پذیرش این ارز دیجیتال شود.

وی در این خصوص گفت: «نکته‌ی بسیار جالب توجه این است که از زمان راه‌اندازی صندوق‌های ETF در ژانویه، هیچ‌یک از شرکت‌های کارگزاری بزرگ مانند مورگان استنلی، یو بی اس، ولز فارگو، بانک آمریکا و مریل لینچ، تاکنون اقدام به لیست کردن مستقیم بیت‌کوین از طریق صندوق‌های ETF در پلتفرم خود نکرده‌اند. همه‌ی آن‌ها در حال انجام بررسی‌های لازم هستند. اما به عقیده‌ی من، طی چند ماه آینده، یکی از این کارگزاری‌ها (شاید هم نه لزوماً از غول‌های بزرگ) پیشقدم خواهد شد. این پیشقدم احتمالا از طرف یک مشاور سرمایه‌گذاری ثبت‌شده (RIA) مستقل مانند ال‌پی‌ال صورت خواهد گرفت، زیرا آن‌ها تمایل بیشتری به اتخاذ رویکردهای نوآورانه و چابک دارند. به محض اینکه یک کارگزاری، صندوق ETF مبتنی بر بیت‌کوین را در پلتفرم خود لیست کند، به احتمال زیاد سایرین نیز به سرعت از آن‌ها پیروی خواهند کرد.»


منبع : Dailyhodl