ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تحرکات غیرمنتظره در کیف پول‌های دوران ساتوشی: بیداری پس از یک دهه

2024/07/10
13:08
39

داده های Whale Alert ، از فعال شدن مجدد یک دسته از کیف پول‌های قدیمی بیت‌کوین خبر داده است. این رویداد، توجه تحلیلگران و فعالان بازار را به خود جلب کرده است.

بر اساس این گزارش، تنها در بازه زمانی ۲۴ ساعته، شاهد خروج دو کیف پول راکد حاوی بیت‌کوین از حالت غیرفعال بوده‌ایم. اولین مورد، کیف پولی با دارایی‌ای معادل ۱.۴ میلیون دلار آمریکا (۲۴ بیت‌کوین) است که پس از ۱۱ سال برای نخستین بار تراکنش خروجی را به ثبت رسانده است. مورد دوم نیز مربوط به یک آدرس بیت‌کوین به ارزش ۸.۶ میلیون دلار است که پس از ۱۰ سال خواب، مجدداً فعال شده است.

بررسی‌های Whale Alert نشان می‌دهد که این تنها موارد اخیر نیستند و در روزهای ۸ و ۶ جولای نیز به ترتیب، کیف پول‌هایی با دارایی‌های ۲.۷ میلیون و ۸.۱ میلیون دلاری بیت‌کوین از حالت غیرفعال خارج شده‌اند. در مجموع، تاکنون در ماه جولای شاهد فعال شدن مجدد ۱۰ کیف پول بیت‌کوین متعلق به دوران ابتدایی پیدایش این ارز دیجیتال (دوران ساتوشی) بوده‌ایم که آماری غیرمعمول و قابل توجه به شمار می‌رود.

تحلیلگران در تلاش‌اند تا دلایل اصلی پشت این موج از فعالیت مجدد کیف پول‌های قدیمی را کشف کنند. در اواخر ماه ژوئن، همزمان با بازگشت قیمت بیت‌کوین به سطح ۵۸ هزار دلار آمریکا، مورد دیگری از بیداری یک آدرس قدیمی بیت‌کوین مشاهده شد که این رویداد، امیدی برای ادامه روند صعودی بازار (بازار گاوی) تلقی گردید.

از سوی دیگر، بازیگران مهم بازار نیز رفتارهای متفاوتی را به نمایش گذاشته‌اند. جولیو مورنو، مدیر تحقیقات در CryptoQuant، از اقدام برخی از نهنگ‌های بزرگ بیت‌کوین (دارندگان با حجم بالا) به شناسایی ضرر خبر می‌دهد. این در حالی است که کول گارنر، تحلیلگر بازار، بر «انباشت سنگین» بیت‌کوین توسط نهنگ‌های بزرگ تأکید می‌کند. به عقیده گارنر، رفتار فعلی بازیگران کلان بازار شباهت‌هایی به الگوهای مشاهده‌شده در دو کف قیمتی پیشین دارد.

هرچند بیت‌کوین اخیراً تحت تأثیر عوامل منفی‌ای همچون بازپرداخت‌های Mt. Gox قرار داشت، اما با ثبت ورود ۴۳۸ میلیون دلاری طی تنها دو روز به صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت‌کوین (ETF) ایالات متحده، در حال تجربه روندی صعودی است. این اتفاق، تردیدهایی را در مورد روایت منفی برخی تحلیلگران مبنی بر احتمال فروش گسترده دارایی‌ها توسط خریداران ETF در صورت نزول شدید بازار، ایجاد کرده است.

تحرکات اخیر در کیف پول‌های قدیمی بیت‌کوین، رویدادی قابل توجه است که می‌تواند بر تحلیل‌های تکنیکال و رفتار کلی بازار تأثیر بگذارد. بررسی‌های بیشتر و رصد تحولات آتی، برای درک بهتر دلایل این رویداد و پیامدهای احتمالی آن بر روند آتی بیت‌کوین، ضروری است.


منبع : U Today