ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

احتمال حمایت وزیر جدید شهر بریتانیا، تولیپ صدیق، از توکنیزاسیون

2024/07/10
14:17
35

تولیپ صدیق، که گفته می‌شود به عنوان وزیر شهر بریتانیا منصوب خواهد شد، انتظار می‌رود از توکنیزاسیون و ابتکارات دارایی‌های دیجیتال حمایت کند.

طبق گزارش اخیر بلومبرگ، فردی آگاه از این موضوع گفته است که صدیق احتمالاً توسط نخست وزیر جدید، کی‌یر استارمر، به عنوان وزیر اقتصاد خزانه‌داری منصوب خواهد شد.

اگر منصوب شود، صدیق نظارت بر مقررات فین‌تک را بر عهده خواهد داشت. این سمت که به عنوان وزیر شهر شناخته می‌شود، شامل شهر لندن و صنعت خدمات مالی گسترده‌تر بریتانیا است. این نقش شامل نظارت بر مقررات فناوری مالی، دارایی‌های رمزنگاری و سیاست‌های مدیریت بدهی است.

گزارش حاکی از آن است که صدیق، به همراه صدر اعظم خزانه‌داری، راشل ریوز، انتظار می‌رود نقش کلیدی در شکل‌دهی به ابتکارات دولت جدید برای تقویت موقعیت لندن به عنوان مرکز مالی جهانی پس از برگزیت ایفا کند.

صدیق از سال ۲۰۱۵ نماینده پارلمان (MP) بوده است. در کابینه سایه استارمر، صدیق نقش مشابهی را بر عهده داشت و بر خدمات مالی تمرکز داشت و از نوآوری‌ها در بخش فین‌تک حمایت می‌کرد.

در سال ۲۰۲۲، او حزب محافظه‌کار را به دلیل دریافت کمک مالی ۵۰۰,۰۰۰ پوندی (۶۳۹,۰۰۰ دلاری) از سرمایه‌گذار رمزنگاری کریستوفر هاربورن و طرح شکست‌خورده NFT-for-Britain مورد انتقاد قرار داد.

صدیق گفت: "به جای حفاظت از مردم با تنظیم مناسب بازار رمزنگاری، به نظر می‌رسد که محافظه‌کاران به منافع اهداکنندگان ثروتمند خود توجه داشته‌اند."

تبدیل بریتانیا به مرکز دارایی‌های توکنیزه شده

هفته گذشته، مدیرعامل گروه دی‌ویر، نایجل گرین، در مورد موضع حزب کارگر در مورد دارایی‌های دیجیتال اظهار نظر کرد و گفت که حزب باید کشور را به عنوان یک مرکز جهانی رمزنگاری معرفی کند.

گرین گفت: "راشل ریوز، صدر اعظم سایه کنونی حزب کارگر، نسبت به بخش فناوری نشان داده است که باز است و تولیپ صدیق با جرات اعلام کرده که حزب کارگر در صورت پیروزی، بریتانیا را به یک مرکز جهانی برای دارایی‌های توکنیزه شده تبدیل خواهد کرد."

گرین افزود: "سنگ بنای تبدیل بریتانیا به یک مرکز جهانی رمزنگاری در ایجاد یک چارچوب نظارتی شفاف و جامع نهفته است. یک محیط نظارتی به خوبی تعریف شده، شفافیت و امنیت را برای کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران فراهم خواهد کرد."


منبع : Cryptonews